Funguje dlhodobo Ministerstvo obrany SR ako práčka peňazí s americkým šrotom?

6. augusta 2024

Vráťme sa k nákupu amerického šrotu v podobe stíhačiek F-16.

Medzi opozíciou a koalíciou vládne vzácna zhoda v nákupe tohto šrotu. Prečo? Nákup sa začal realizovať za vlády súčasného prezidenta Petra Pellegriniho v decembri 2018, kedy bola podpísaná zmluva na nákup 14 stíhačiek F-16. Samozrejme pripravovala sa už skôr za vlády R. Fica. Po nástupe vlády zapredancov Slovenska v roku 2020 pokračoval v aktivitách realizácie tohto obchodu s americkým šrotom bývalý minister obrany J. Naď podozrivý zo špionáže pre USA. Prvé dve stíhačky pristáli v Kuchyni s veľkou slávou v júli 2024 s približne dvojročným omeškaním. Samozrejme za včasné nedodanie stíhačiek Američania neplatili žiadne penále. Slovenskí politici si ich netrúfli od Američanov za omeškanie vyžiadať. Okrem toho ich pilotovali americkí piloti, čo je hanba a dôkaz o zlej príprave našich letcov, keď ich nedokázali odpilotovať na Slovensko.

Analýza: 4000ks F-16 bolo vyrobených v roku 1991 a dodaných EAF.
Graf stavu flotily F-16 ukazuje vzor „S-krivky“ typický pre predstavenie akéhokoľvek produktu. V prípade F-16 došlo k skorému prijatiu začiatkom 80. rokov, po ktorom nasledovalo masové nasadenie v 80. a 90. rokoch a nakoniec spomalenie výroby v poslednom desaťročí.
V prvých rokoch sa vyrobilo len malé množstvo lietadiel, pričom išlo len o prototypy a predprodukčné modely. Masívne nahromadenie v rokoch 1979 až 1982 sa týkalo takmer výlučne krajín 
EPAF. Výroba sa v posledných rokoch spomalila, pričom Grécko dostalo svoju poslednú várku (2009) a 
PakistanTurecko a Maroko sa chystajú dostať svoju v priebehu niekoľkých nasledujúcich rokov.
V súčasnosti celková produkcia F-16 (v čase písania tohto článku – február 2010) predstavuje 4 427 kusov lietadiel. 1 000ks Fighting Falcon zišlo z výrobnej linky v roku 1983 a ďalšie míľniky boli dosiahnuté v rokoch 1987 (2 000ks), 1991 (3 000ks) a 1999 (4 000ks). Je veľmi nepravdepodobné, že produkcia niekedy dosiahne 5 000 kusov, keďže v súčasnosti je v knihách objednávok menej ako 100 lietadiel a výroba sa spomalila na 2 draky za mesiac.
Hlavnou príčinou aktívneho znižovania zásob je opotrebovanie. Prvé lietadlo F-16 bolo uvedené do prevádzky v roku 1979 (96 lietadiel) a v tom istom roku boli dve lietadlá odpísané (všimnite si, že toto opotrebovanie sa prejavilo až v roku 1980, keďže lietadlá boli aktívne aspoň časť roku 1979). K dnešnému dňu bolo odpísaných 533 F-16, čo predstavuje významnú časť flotily F-16.
Druhým najväčším dôvodom aktívneho znižovania flotily je vyraďovanie lietadiel. Existujú dve zrejmé príčiny odchodu do dôchodku: po prvé, v polovici deväťdesiatych rokov prvé F-16 dosahovali koniec svojej životnosti. Po druhé, po páde Berlínskeho múru chcelo niekoľko krajín zarobiť na „mierovej dividende“ a rozhodli sa zredukovať svoju aktívnu flotilu. 
Belgicko aj  USA začali sťahovať svoje najstaršie F-16 do skladu v rokoch 1994/1995, čo malo za následok, že v týchto rokoch bolo stiahnutých až 400 drakov lietadiel.
Vyradené lietadlá sa buď zošrotujú (ak je kostra lietadla vyčerpaná), použijú sa ako inštruktážne lietadlá (na inštruktáž pozemnej posádky), uchovávajú sa v múzeách alebo ako stráže, alebo sa zakonzervujú a skladujú. Všimnite si, že niekedy sú lietadlá vyvezené zo skladu a predané z druhej ruky, ako tomu bolo v rokoch 2002-2003.

Toto obrovské plytvanie financií ide na vrub všetkých spomenutých vlád, ktoré obhajovali uvedený nákup ako nevyhnutnosť pre obranu SR. Nie je to však pravda. Balík štrnástich stíhačiek Slovensko nepotrebuje pre svoju obranu. Zvlášť ak ide o zastarané stíhačky i keď prešli modernizáciou a boli označené ako F-16 C/D Block 70.

Prototyp F-16 bol vyrobený v roku 1974 a odvtedy táto stíhačka prešla mnohými úpravami. Faktom je, že množstvom úprav sa kvalita starej stíhačky nezlepší do takej miery, aby bola plne hodnotná inej konkurencii na trhu. Je určená výslovne pre štáty, ktorým USA nemajú záujem predávať najmodernejšiu techniku. Úplným výsmechom je, že USA poskytli na stíhačky len šesťmesačnú záruku. Je to preto, lebo modernizovaná verzia určená pre Slovensko je technologicky zastaraná a oproti novým moderným modelom pomalá.

Americký šrot F -16 „sňali“ z oblohy aj Srbi v roku 1999 vrátane vtedajšej americkej pýchy a symbolu amerického letectva „neviditeľného“  bombardéra F – 117A pri Budanovci. Išlo o jediný verejne priznaný prípad. Ani slovo v médiách o tom, že boli poškodené ďalšie tri stroje, ktoré potom museli núdzovo pristáť v Bosne a Macedónsku. 

Dedinčania pilotov potom naháňali po poli s vidlami, zbili ich a odovzdali srbským úradom. Stojí za zmienku, že srbská protilietadlová obrana stroje poslala k zemi pomocou protilietadlového raketového systému S-125 sovietskej výroby z roku 1970. Hitom sa v Srbsku stala veta: „Prepáčte, nevedeli sme, že je neviditeľný“. V roku 2008  letectvo USA F-117A vyradilo z výzbroje. Stali sa technologickou hanbou USA. Boli jednoducho v boji nepoužiteľné.

Stíhačka F-35 Lightning II  vyrobená spoločnosťou Lockheed Martin stojí približne 80 miliónov dolárov. Patrí medzi modernejšie americké stíhačky. Vlani na jeseň mala technické problémy pri lete v Južnej Karolíne. Pilot sa katapultoval a stíhačka zmizla. Aby bola komédia dokonalá, Američania ju nevedeli nájsť (asi preto, že bola použitá stealth technológia :-))), a preto požiadali verejnosť, aby im s hľadaním stíhačky pomohla. Stíhačka „nadupaná“ rôznou elektronikou si zmyslela hrať sa na schovávačku. Pritom F-35 je rádovo o dve triedy kvalitnejšia stíhačka ako F-16. Vlani za polroka sa pri cvičeniach rozbilo sedem kvalitnejších strojov ako F-16. Boli aj smrteľné následky. Dôvody havárií sú dobre utajované.

Rusom sa v rámci REB (Rádio elektronický boj) stačí zamerať na elektroniku a radar F-16 a stíhačka bude slepá, až kým nepadne na zem. Rusi určite nebudú čakať na ohrozenie svojho územia týmito lietadlami. Stačí im ničiť letiská pre F-16 alebo utajené dráhy vzletu, ktoré Ukrajinci budujú. Ruská rozviedka v tomto smere odvádza dobrú prácu. Okrem toho Ukrajina nemá dostatok pilotov a F-16 budú riadiť piloti agresívneho Západu. Krajiny odkiaľ budú stíhačky štartovať sa okamžite stanú legitímnym cieľom Ruska. Základný výcvik na F-16 trvá cca pol roka a výcvik na ostrý boj minimálne dva roky. Ukrajinskí piloti nebudú schopní pilotovať tieto stroje bez problémov. V boji keď výsledok závisí od reakčného času pilota a jeho manévrovacích schopností s lietadlom prehrajú s ruskými pilotmi na celej čiare. Preto možno očakávať, že F-16 na Ukrajine budú padať ako hnilé hrušky. Okrem toho, ak ruský pilot vo svojom stroji zapne prostriedky REB rušiaci všetku elektroniku v okolí okrem svojej vlastnej, môže pokojne útočiť na slepého nepriateľa. Amerického šrotu v podobe F-16 sa zbavuje aj Holandsko a Dánsko, ktoré dostalo súhlas od USA na odovzdanie týchto strojov Ukrajine.

Prvé F-16 dorazili aj na Ukrajinu. Zatiaľ sa nevie  o aký typ stíhačky ide. Ukrajinci si však nemusia robiť žiadne ilúzie, že dostanú modernejšie stroje. Dostanú tzv. výmety vojenských skladov. Je predsa lepšie nemať náklady na likvidáciu a rozobratie nepoužiteľných strojov  a je lepšie predať ich štátu, ktorý ich zničí vo vojne. Niet žiadnych pochýb, že Rusko má F-16 dávno prečítané a bude ich nemilosrdne posielať k zemi. Nebezpečné pre eskaláciu vojny do Európy je to, že stíhačky F-16 sú schopné niesť jadrové zbrane a rakety s vysokým dosahom. Preto už Rusko vyhlásilo, že F-16 sa stanú legitímnym cieľom aj mimo územia Ukrajiny ak budú zasahovať do konfliktu. Táto skutočnosť Američanom vyhovuje, pretože ich cieľom je rozšíriť vojnu do Európy, ale bez americkej účasti. Európa je skutočné slepá a hluchá, ak verí USA ako údajnému spojencovi. USA sú hlavným vinníkom vojen vo svete po skončení druhej svetovej vojny. V júli t. r. už boli zaznamenané prelety F-16 z krajín NATO vo vzdušnom priestore hraničiacom s Ukrajinou. Niektoré lety sa uskutočnili s vypnutými transpondérmi. Znamená to, že lietadlá NATO sa pripravujú na vojenské operácie proti Rusku hlavne z územia pobaltských štátov, Poľska a Rumunska. S vysokou pravdepodobnosťou sa zločinci z NATO pripravujú na spustenie leteckých operácií na Ukrajine a poľské letectvo sa pripravuje na vstup do vojny. To všetko na pokyn USA.

Ruskí piloti si v boji poradia nielen s torzom ukrajinských pilotov, ale aj so zle vycvičenými americkými, či inými západnými pilotmi. Je totiž veľký rozdiel pre Západ bojovať proti pilotom napríklad z Iraku alebo Sýrie a bojovať proti ruským pilotom. F-16 v boji proti ruským moderným lietadlám a vynikajúco vycvičeným ruským pilotom budú len dočasne lietajúcou rakvou.

F-16.net Logo

Na tomto linku: F-16.net si môžete pozrieť havárie stíhačiek F – 16 pri cvičných letoch. Padali ako spomenuté hnilé hrušky. Koľko ich padlo v skutočnom boji Američania utajujú. Je to preto, lebo s vysokou pravdepodobnosťou by sa tento exkluzívny šrot stal nepredajným. Budúce obete slovenských pilotov F-16 preto pôjdu na vrub tých, čo ich objednali. Aj Air and Space Forces Magazin uvádza tu:

že počas cvičení v rokoch 1975 – 2019 bolo zničených pri nehodách až  338 stíhačiek F-16. Dôvodom prečo sa staré stroje F-16 dobre predávajú aj dnes je, že pilotáž nie je náročná a nevyžaduje mimoriadne vedomosti. A samozrejme nízka cena. Nízka cena však nie je prípadom Slovenska. Dali sme za 14 kusov cca 1.5 mld. eur, čiže za jeden kus viac ako 107 mil. eur.  Cena jednej stíhačky F-16 C/D Block 70 je podľa odborníkov z Aero Time cca 63 mil. USD viď: Top 10 najdrahších stíhačiek v roku 2024

Komédia zohraná vrcholovými predstaviteľmi štátu pri príležitosti pristátia amerických šrotov F-16  na Slovensku v júli má zalepiť ústa verejnosti. Niet ani zrnko pravdy na tom, že stíhačky budú hrať hlavnú úlohu pri obrane štátu a už vôbec nemajú nič spoločné zo suverenitou. Tento šrot suverenitu štátu nevylepší, ak sa slovenskí štátni predstavitelia budú správať v rozpore so záujmami štátu a v súlade s americkými záujmami. Určite by som miesto uvedených stíhačiek kúpil stroje oveľa modernejšie. Pre slovenské potreby stačí maximálne sedem kusov kvalitných stíhačiek. Za ušetrené peniaze by som kúpil radšej tri-štyri kusy systému protiraketovej obrany S-400 alebo 500. Tieto zariadenia by pokryli celé územie Slovenska proti raketám namiereným proti Slovensku. Podobné systémy Slovensko nemá. Ak by sa Slovensko riadilo suverénnou politikou v obrane, kúpilo by napríklad o dve tretiny lacnejšie, ale omnoho výkonnejšie ruské alebo čínske stroje. Totálne najlepšou stíhačkou bude nová SU-57, ktorá príde na medzinárodný trh na budúci rok. Je biedou slovenskej politiky, že jej predstavitelia prijali americký diktát na kupovanie amerického šrotu a že slovenský rozpočet musí kŕmiť americký blahobyt založený na smrti ľudí.

Á propos: Zaujímalo by ma aké boli pre predstaviteľov štátu provízie z obchodov v oblasti obrany  napríklad za posledných 8 rokov. Túto informáciu sa nikto nikdy nedozvie z dôvodu totálneho zabetónovania informácií a z toho dôvodu, že provízie sa stali nástrojom štátnej politiky. Uvedené plytvanie finančnými zdrojmi je trestuhodné. Zvlášť keď si uvedomíme, že sme v stave kolabujúceho zdravotníctva, školstva, sociálneho a dôchodkového systému, keď trh práce funguje len zotrvačnosťou, keď sa vyhovárame, že peniaze nie sú na dopravnú infraštruktúru, keď vieme, že pol milióna ľudí existuje v štádiu chudoby a že tretina ľudí žije z ruky do úst a pod. Funguje teda dlhodobo Ministerstvo obrany SR ako práčka peňazí? Alebo tunelovanie financií a utajené provízie nie sú na Slovensku trestný čin?

viac na:

Je naša okupácia len otázkou času? Dlhodobé plány Američanov na našom území odhalené

Úradníci našli pole trosiek stíhačky F-35, ktorá zmizla v Južnej Karolíne potom, čo „nehoda“ prinútila pilota katapultovať sa

Poteší nás, ak vás článok obohatil o iný uhol pohľadu a ďakujeme vopred, ak podporíte ľubovoľnou čiastkou slobodu slova na náš účet v ČSOB IBAN: SK80 7500 0000 0040 1415 4359

Zanechajte nám komentár

Predchadzajúci článok

NÁZOR

Vstup do Európskej únie – ilúzie a skutočnosť (alebo Ako nás oklamali)

Autor: Martin Lacko, PhDr. EÚ je ostrov slobody, mieru a šťastnej rodiny; bez EÚ by nebolo energetiky, diaľnic, nepremávali by vlaky ...

Nasledujúci článok

Spravodajstvo

Total social digital control

Total social digital control = Úplná sociálna digitálna kontrola Európska únia chce najneskôr do 2 rokov vytvoriť celoeurópsku databázu hnuteľných ...
Aktualizované 5.12. 15:33
Spravodajstvo

„Nastupujúca Trumpova administratíva sa už plní vojnovými sukami“ – druhá časť

Novozvolený prezident D. Trump, ktorý sa v januári 2025 ujme svojej staronovej funkcie plánuje kreslo generálneho prokurátora USA obsadiť Pam ...
Spravodajstvo

Geniálny ťah šachmajstra: Orešnik

Orešnik – jasný signál Západu Štefan Harabin hovorí i geniálnom ťahu šachového veľmajstra Vladimira V. Putina a popisuje panickú situáciu, ...
Spravodajstvo

Pokus o štátny prevrat v Južnej Kórei, stanné právo, kolaps americkej moci Pax Americana v celom svete!

Pokus o palácový prevrat v Južnej Kórei a päťhodinové stanné právo vyhlásené a potom zrušené prezidentom potvrdzuje kolaps americkej moci ...
Spravodajstvo

Ako banky rušia účty ľuďom a firmám za „zlé názory” alebo „debanking” v praxi

Marc Andreessen: Pojem „debanking” je v posledných rokoch stále viac používaným termínom. V podstate to znamená, že ste vykopnutí z ...
Spravodajstvo

Petícia za vyhlásenie referenda: Už čoskoro bude mať SHO k dispozícii polovicu potrebných podpisov

Slovenské Hnutie Obrody rozbehlo 29. júla 2024 petičnú iniciatívu, ktorej cieľom je čo v najkratšom čase vyzbierať minimálne 350-tisíc podpisov ...
Spravodajstvo

Trumpov sľub ukončiť vojnu by mohol ponechať Ukrajine len málo možností

Jednou z otázok je, či nová administratíva a Európa poskytnú bezpečnostné záruky, aby zabránili Rusku zabrať ďalšie územia? Pred dvoma ...
Spravodajstvo

„Totálne šialenstvo“: britský profesor kritizuje austrálsku „totalitnú, orwellovskú“ reakciu na Covid

Popredný onkológ profesor Angus Dalgleish. Obrázok: GB News Britský expert kritizoval austrálsku reakciu na Covid, keď označil blokády za „totálne ...
Spravodajstvo

Žilinka očividne zachránil sudcu Klimenta pred zvlečením z talára

[1. 12. 2024 10:53] Článok 8/2024 Keď výkvet justície znižuje jej kredit alebo ako generálny prokurátor Maroš Žilinka pomohol Jurajovi ...
Spravodajstvo

Róbert Švec: Už aj občianska iniciatíva OZ VOĽNÁ ZÓNA podporuje našu petíciu za vyhlásenie referenda

Róbert Švec Slovenské Hnutie Obrody rozbehlo 29. júla 2024 petičnú iniciatívu, ktorej cieľom je čo v najkratšom čase vyzbierať minimálne ...
Aktualizované 7.12. 01:55
Spravodajstvo

Moskva nechce vojnu s USA, ale použije všetky prostriedky na svoju obranu

„USA a ich spojenci musia pochopiť, že sme pripravení použiť akékoľvek prostriedky, aby sme im nedovolili uspieť v tom, čo ...