FIASKO II. Ústavného súdu SR – Nepoužiteľný nález Ústavného súdu SR PL. ÚS 2/2021-80 zo dňa 31.3.2021

12. apríla 2021

Ústavný súd Slovenskej republiky v pléne zloženom z predsedu Ivana Fiačana a sudcov Jany Baricovej, Libora Duľu, Miroslava Duriša, Rastislava Kaššáka, Jany Laššákovej, Miloša Maďara, Petra Molnára, Petra Straku, Ľuboša Szigetiho, Roberta Šorla a Martina Vernarského (sudca spravodajca) rozhodol podľa zlého paragrafu !

Ústavný súd Slovenskej republiky v pléne zloženom z predsedu Ivana Fiačana a sudcov Jany Baricovej, Libora Duľu, Miroslava Duriša, Rastislava Kaššáka, Jany Laššákovej, Miloša Maďara, Petra Molnára, Petra Straku, Ľuboša Szigetiho, Roberta Šorla a Martina Vernarského (sudca spravodajca) rozhodol o súlade uznesenia vlády o predĺžení núdzového stavu vyhláseného pre pandémiu s takým ustanovením zákona, ktoré vylučuje núdzový stav pre pandémiu. Menovaní sudcovia na čele s Fiačanom rozhodli o legitímnosti pandémie podľa ustanovenia, ktoré nepozná pandémiu. Hmmm…, také slovenské, amatérske… (ale magor je Putin, podľa chlapca…)

Ústavný súd Slovenskej republiky v pléne zloženom z predsedu Ivana Fiačana a menovaných sudcov rozhodol teda:

o návrhu skupiny poslancov Národnej rady Slovenskej republiky, zastúpených advokátskou kanceláriou KALLAN Legal, s. r. o., JUDr. Robert Kaliňák, o súlade uznesenia vlády SR č. 160 zo 17. marca 2021 o predĺžení núdzového stavu a prijatí opatrení podľa čl. 5 ods. 2, ods. 4 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu s Ústavou Slovenskej republiky a ústavným zákonom č.227/2002 Z. z. konkrétne (v petite návrhu) s čl. 1 ods. 1 a čl. 2 ods. 2 ÚStavy SR, čl. 5 ods. 2, ods. 3 Ústavného zákona č. 227/2002 Z.z.,

a

o návrhu generálneho prokurátora Slovenskej republiky  o súlade tototžného uznesenia s Ústavou Slovenskej republiky, konkrétne (v petite návrhu) s čl. 1 ods. 1 prvou vetou, čl. 2 ods. 2, čl. 13, čl. 16 ods. 1 a čl. 23 ods. 1 a 3 Ústavy

tak,

že označené uznesenie vlády o predĺžení núdzového stavu  je v súlade čl. 1 ods. 1, čl. 2 ods. 2, čl. 13, čl. 16 ods. 1 a čl. 23 ods. 1 a 3 Ústavy Slovenskej republiky a čl. 5 ods. 2 a 3 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z.

V prvom rade treba uviesť a „mráz mi z toho behá po chrbte!„, že Ústavný súd nerozumie tomu, o čom pojednáva a nerozumie meritu veci, ktorú prejednal.

Na základe hrubej neznalosti zákona konajúcich ústavných sudcov (o ktorých znalosti práva nepochybujem iba ja…, ale už celé odborné aj laické Slovensko), nižšie poukázanej v 1. bode, vyplýva tiež to, že nerozumejú otázke ani v bode 2.

Predmetný ústavný nález, už druhý v poradí po náleze č. PL. ÚS 22/2020, je zdrapom papiera, písaným akoby niekým, kto ani nie je právnikom. Množstvo strán o „natupírovaných“ textoch – akoby okopírovaných z českých nálezov a rozhodnutí a nesúrodo „zmatlaných“ na náš právny stav, ktorých výsledkom je nezmyselný záver – ad absurdum. Kam až siaha „kreativita“ autora, ak si musí „vypomáhať“ opisovaním od bratov Čechov a výsledok je slovenský neústavný zmätok … ?

Kto vlastne píše tieto právne nezmysly? Je to sudca alebo jeho poradca, alebo snáď obaja dali hlavy dokopy? Kto je skutočným autorom týchto právnych hlúpostí pochádzajúcich z najvyššej súdnej inštancie Slovenska???

Analýza ústavného nálezu (zatiaľ iba) z pohľadu
čl. 5 ods. 3 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z.

1. bod:
Pre hlbšie pochopenie problematiky si treba pozorne prečítať nižšie citované ustanovenia čl. 5 ods. 3 a ods. 4 ústavného zákona č. 227/2002 Z.z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu (ďalej iba „zákon“)

Len stručne uvediem, že:
čl. 5 ods. 3 zákona sa týka núdzového stavu vyhláseného pre všetky prípady, o k r e m  dôvodu pandémie, a
čl. 5 ods. 4 zákona sa týka núdzového stavu vyhláseného i b a pre prípad pandémie.

Ústavný (!) nález (!), ktorý povie, že núdzový stav vyhlásený z dôvodu pandémie je v súlade s čl. 5 ods. 3 zákona, ktorý už „en bloc„ vylučuje vyhlásenie núdzového stavu z dôvodu pandémie, je zmätok. Navyše v odôvodnení nálezu sa v bode 69 (v kontexte s bodom 75) uvádza, cit.: „Osobitne pre núdzový stav v čase pandémie platí čl. 5 ods. 4 zákona…“ Ide o paralelu, keď trestný súd v Martine odsúdil mojich klientov pre porušenie vyhlášky – už to je „sci-fi“, v § 1 ods. 1 písm. e), pričom také ustanovenie vyhlášky ani neexistuje. Jeden súd „lepší“ než druhý. Alebo ako to bolo v tom filme…? „blbý a blbší…“?

Autor ústavného nálezu a ústavní sudcovia, ktorí sa pod jeho obsah s dôverou „podpísali“, tí všetci zjavne nerozumejú práci, ktorú vykonávajú, a nerozumejú ústave a „architektúre“ práva ako takej… Nejde o pisársku chybu, kde vo výroku má byť namiesto číslice 3 (odseku 3) číslica 4 (odsek 4), pretože porušenie odseku 4 namietané nebolo a ústavný súd (by) teda o ňom ani nemohol rozhodovať.

Jediným správnym výrokom ústavného súdu v tejto časti mohlo byť… čokoľvek iné, iba nie to, že preskúmavané uznesenie vlády je v súlade s čl. 5 ods. 3 zákona.

Ústavný súd rozhodol o súlade uznesenia o vyhlásení núdzového stavu pre pandémiu s takým ustanovením zákona, ktoré už zo samotného znenia vylučuje vyhlásenie núdzového stavu pre pandémiu. A aby toho nebolo málo, samotné skúmané uznesenie vlády (č. 160 zo 17. 3.2021 o predĺžení núdzového stavu podľa čl. 5 ods. 2, ods. 4 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z.) ani nie je vyhlásené podľa toho ustanovenia, s ktorým je (podľa ústavného súdu) v súlade. Ako to bolo teda v tom filme…?

Hlúpe, smiešne…?! Ktovie… Ale poriadna chyba, priam fiasko ústavného súdu, pán Fiačan! Už druhé!

A čo teraz s týmto nálezom ústavného súdu, vážení daňovníci a nezmyslami šikanovaní občania Slovenska, ktorého výrok je v zjavnom rozpore s Ústavou SR a s ústavným zákonom?!!! Čo teraz s týmto ústavným nálezom, ktorého výrok je vážnym právnym nezmyslom???

Nemali by konajúci ústavní sudcovia pouvažovať nad tým, aby sa s a m i vyzliekli z talára sudcu ? … z talára ústavnéééého sudcu?!?

2. bod
Rovnakej „kvality“ ako výrok o súlade preskúmaného uznesenia vlády s čl. 5 ods. 3 zákona je aj výrok ústavného súdu o tom, že toto uznesenie je v súlade s čl. 1 ods. 1, čl. 2 ods. 2, čl. 13, čl. 16 ods. 1 a čl. 23 ods. 1 a 3 Ústavy Slovenskej republiky a čl. 5 ods. 2 zákona.

A s tým je rovnakej „kvality“ aj celé odôvodneie tohto zdrapu papiera. Ale o tomto si povieme v inom článku, a bude to zakrátko…

Zatiaľ na hanbu Fiačana a spol. stačí aj to, čo je uvedené vyššie, … že „napadnuté uznesenie vlády Slovenskej republiky č. 160 zo 17. marca 2021 o predĺžení núdzového stavu z dôvodu pandémie, podľa čl. 5 ods. 4 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. je v súlade s čl. 5 ods. 3 citovaného zákona.

O D Ô V O D N E N I E


Pre hlbšie pochopenie problematiky si treba pozorne prečítať citované ustanovenia čl. 5, osobitne ods. 3 a ods. 4 ústavného zákona č. 227/2002 Z.z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu.

čl. 5 ods. 3 zákona sa týka núdzového stavu vyhláseného pre všetky prípady, o k r e m  dôvodu pandémie, a
čl. 5 ods. 4 zákona 
sa týka núdzového stavu vyhláseného i b a pre prípad pandémie.

Ústavný zákona č. 227/2002 Z.z. 
o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu

Čl. 5 ods. 1 Ústavného zákona č. 227/2002 Z.z.: Núdzový stav môže vláda vyhlásiť len za podmienky, že došlo alebo bezprostredne hrozí, že dôjde k ohrozeniu života a zdravia osôb, a to aj v príčinnej súvislosti so vznikom pandémie, k ohrozeniu životného prostredia alebo k ohrozeniu značných majetkových hodnôt v dôsledku živelnej pohromy, katastrofy, priemyselnej, dopravnej alebo inej prevádzkovej havárie; núdzový stav možno vyhlásiť len na postihnutom alebo na bezprostredne ohrozenom území, ktorým môže byť aj celé územie Slovenskej republiky. 

Čl. 5 ods. 2 Ústavného zákona č. 227/2002 Z.z.: Núdzový stav možno vyhlásiť v nevyhnutnom rozsahu a na nevyhnutný čas, najdlhšie na 90 dní. Núdzový stav vyhlásený z dôvodu ohrozenia života a zdravia osôb v príčinnej súvislosti so vznikom pandémie možno v nevyhnutnom rozsahu a na nevyhnutný čas predĺžiť najviac o ďalších 40 dní, a to aj opakovane. S predĺžením núdzového stavu podľa druhej vety musí vysloviť súhlas národná rada, a to do 20 dní od prvého dňa predĺženého núdzového stavu. Ak národná rada nevysloví súhlas, predĺžený núdzový stav zanikne dňom neschválenia návrhu vlády na vyslovenie súhlasu s predĺžením núdzového stavu, inak uplynutím lehoty podľa tretej vety na vyslovenie takéhoto súhlasu. Súhlas národnej rady je potrebný aj v prípade opätovného vyhlásenia núdzového stavu, ak od skončenia predchádzajúceho núdzového stavu vyhláseného z tých istých dôvodov neuplynulo 90 dní; tretia a štvrtá veta sa použijú rovnako. 

Čl. 5 ods. 3 Ústavného zákona č. 227/2002 Z.z.: V čase núdzového stavu, okrem  núdzového stavu vyhláseného z dôvodu ohrozenia života a zdravia osôb v príčinnej súvislosti so vznikom pandémie, možno v nevyhnutnom rozsahu a na nevyhnutný čas podľa závažnosti ohrozenia obmedziť základné práva a slobody a uložiť povinnosti na postihnutom alebo na bezprostredne ohrozenom území, ktorým môže byť aj celé územie Slovenskej republiky, a to najviac v tomto rozsahu: 
a) obmedziť nedotknuteľnosť osoby a jej súkromia núteným pobytom v obydlí alebo evakuáciou na určené miesto, 
b) uložiť pracovnú povinnosť na zabezpečenie zásobovania, udržiavania pozemných komunikácií a železníc, vykonávania dopravy, prevádzkovania vodovodov a kanalizácií, výroby a rozvodu elektriny, plynu a tepla, výkonu zdravotnej starostlivosti, poskytovania sociálnych služieb, vykonávania opatrení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately, udržiavania verejného poriadku alebo na odstraňovanie vzniknutých škôd, 
c) obmedziť výkon vlastníckeho práva k nehnuteľnostiam na rozmiestnenie vojakov, príslušníkov ozbrojených zborov, zdravotníckych zariadení, zásobovacích zariadení, záchranných služieb a uvoľňovacích a iných technických zariadení, 
d) obmedziť výkon vlastníckeho práva k hnuteľným veciam zákazom vjazdu motorových vozidiel alebo obmedzením ich používania na súkromné účely a na podnikanie, 
e) obmedziť nedotknuteľnosť obydlia na ubytovanie evakuovaných osôb, 
f) obmedziť doručovanie poštových zásielok, g) obmedziť slobodu pohybu a pobytu, 
h) obmedziť alebo zakázať uplatňovanie práva pokojne sa zhromažďovať alebo zhromažďovanie na verejnosti podmieniť povoľovaním, 
i) obmedziť právo slobodne rozširovať informácie bez ohľadu na hranice štátu a slobodu prejavu na verejnosti, 
j) zabezpečiť vstup do vysielania rozhlasu a televízie spojený s výzvami a informáciami pre obyvateľstvo, 
k) zakázať uplatňovanie práva na štrajk, 
l) vykonať opatrenia na riešenie stavu ropnej núdze

Čl. 5 ods. 4 Ústavného zákona č. 227/2002 Z.z.: V čase núdzového stavu vyhláseného z dôvodu ohrozenia života a zdravia osôb v príčinnej súvislosti so vznikom pandémie možno v nevyhnutnom rozsahu a na nevyhnutný čas podľa závažnosti ohrozenia obmedziť základné práva a slobody a uložiť povinnosti na postihnutom alebo na bezprostredne ohrozenom území, ktorým môže byť aj celé územie Slovenskej republiky, a to najviac v rozsahu podľa odseku 3 písm. a), b), e), g), h) alebo písm. j).

Ústavný súd určil, že núdzový stav z dôvodu pandémie je v súlade s čl. 5 ods. 3 zákona, ktoré ustanovenie vylučuje núdzový stav z dôvodu pandémie. Ide o ústavným súdom prijatý absolútny právny nezmysel.

Nález ústavného súdu SR zo dňa 31.3.2021, sp. zn. PL. ÚS 2/2021

Pre podčiarknutie „kvality“ Ústavného súdu SR predstavujem jedného sudcu z 13-členného pléna ústavného súdu… – nech sa páči, Rastislav Kaššák:

Putin je nebezpečný diktátor a magor ohrozujúci Európu„. V reakcii na ďalšieho „mysliteľa“ Kalmusa, tento Kaššák lajkuje, že Putin je aj vrah.

Ten pocit slovenských občanov, keď sudca ústavného súdu Slovenskej republiky verejne označuje hlavu iného štátu za magora a vraha.

Hlavu štátu, ktorý oslobodil zadok jeho deda od Hitlera. Ale akokoľvek (o ktorúkoľvek hlavu iného štátu by išlo), ústavný sudca verejne označil hlavu cudzieho štátu za magora a vraha. A o tomto si „po fejsbúku“ píše s fanúšikmi celý deň…

Áno, aj toto individum má právo na vlastný názor a právo byť idiotom, ale práve tento jeho názor a „intelekt“ je zrkadlom kvality „personálneho“ obsadenia ústavného súdu…

Tento pán nie je iba súkromnou osobou, ale tiež sudcom ústavného súdu, a teda verejným činiteľom, ktorého výroky smerom k autoritám iných štátov majú osobitnú váhu. Aká úbohosť a malosť ústavného sudcu, ktorý po členky nesiaha najsilnejšiemu mužovi sveta. Ktorého krajina znova zachraňuje Slovensko, nie Slovensko zachraňuje Rusko.

Mal by tento „silák“ odvahu verejne označiť za magora a vraha niektorého z vysokých arabských autorít ?

Je si tento „expert Kaššák„, ktorý o legitímnosti pandémie rozhodol podľa ustanovenia, ktoré pandémiu nepozná istý, že magor je Putin,nie on sám… ???? !!!!

Ako som uviedla vyššie, hanba a (nie prvé) fiasko ústavného súdu...

§ OCHRANA ĽUDSKÝCH PRÁV A ZÁKLADNÝCH SLOBÔD §

Ako z toho von? Z tejto „ústavno-právnej mizérie“… ??? … Nebojte sa, spoločne to zvládneme !

Ak budete mať záujem podporiť tento môj (náš) projekt, v rámci ktorého právne zasahujem do spoločensko-politicko-právneho diania, do individuálnych právnych problémov (pokút, žalôb, trestných oznámení…) ktoré sú zároveň problémami nás všetkých, v rámci čoho tiež publikujem, píšem, vysielam, komunikujem…, za účelom ochrany aj vašich základných práv a slobôd , môžete naň prispieť a prispievať ľubovoľnou sumou. 1, 2,…, 10, 20, 50, 500, milión … Eur.   

Som Slovenka a chcem pre nás slobodné a právne Slovensko.

IBAN: SK19 8330 0000 0026 0194 1622 Do poznámky prosím uviesť: Príspevok na činnosť združenia.  

JUDr. Adriana Krajníková

Zanechajte nám komentár

Predchadzajúci článok

Názor

List z Izraela

Milý Benjamin, Sledujem vaše videá a informačný bulletin od začiatku „scamdemic“ (podvodnej pandémie) a považujem ich za mimoriadne presné. Som ...

Nasledujúci článok

Spravodajstvo

Vojna na Ukrajine zďaleka nie je zažehnaná

Peter Weis Málokto vie, že zvýšenú vojenskú prítomnosť Ruska na hraniciach Luhanska a Donecka vyprovokoval práve prezident Ukrajiny svojim dekrétom 117/2021, ...
Spravodajstvo

Vojna  RF vs. Ukrajina

《BFM TV rozhovor –  интервью c Пётрom – Толстым miestopredsedom štátnej  Dumy RF》 Pyotr Tolstoy, podpredseda Dumy: „Infraštruktúra Ukrajiny bude ...
Spravodajstvo

Česko je druhá najhoršia krajina na svete - oznámila včera OSN! Slovensko nezaostáva... Kto je prvý - žasnete!

Najdôležitejšie údaje sú v závere článku – Analýza CEPEJ EÚ dokazuje, ako sa v Česku desivo premnožili vysokí štátni úradníci ...
Aktualizované 6.12. 01:08
Spravodajstvo

Covid vakcína zabila tisíce ľudí na svete píše FoxNews

Tucker: „Pre mnoho ľudí, z ktorých mnohí boli nútení vziať si covid vakcínu, bolo očkovanie fyzicky nebezpečné. Mnohým tisícom spôsobila ...
Spravodajstvo

VIDEO: Pjotr Olegovič Tolstoj - Na Západe bezpečnosť Ruska nikoho nezaujímala

Петр Олегович Толстой Vice Prezident Dolnej snemovne RUSKEJ DUMY Pjotr Olegovič Tolstoj vo Francúzskej BFMTV vo výbušnom rozhovore, kde ako ...
Spravodajstvo

Harabin podal opäť trestné oznámenie

JUDr. Štefan Harabin podal oficiálne trestné oznámenie priamo Žilinkovi vo veci šikanovania ťažko zdravotne postihnutej osoby, ktorá iba uplatňovala základné ...
Aktualizované 5.12. 01:04
Spravodajstvo

Putin má riešenie: Roztrieštená, bezzubá Ukrajina rozdelená 100 kilometrov širokým územím nikoho

Vyzerá to tak, že Putin našiel riešenie… Mike Whitney „Zdá sa pravdepodobné, že Rusko presadí riešenie. Ak sa podľa očakávania ukáže, že ...
Aktualizované 6.12. 02:12
Spravodajstvo

PÊLE-MÊLE – KVALITNÉ ZAUJÍMAVOSTI Z DOMOVA A ZO SVETA // Naše zdravie máme v črevách.

Máme právo byť zdraví, čl. 40 ÚStavy SR, ale nemáme takú povinnosť! Aj zdravie patrí do sféry našich základných práv a slobôd, ...
Spravodajstvo

Žaloba na Zelenského ide z Česka do Haagu

Jindřich Rajchl Predseda strany Právo Respekt Odbornost, advokát, podnikateľ napísal: .…rozhodol som sa podať podnet na stíhanie ukrajinského prezidenta Volodymyra ...
Spravodajstvo

Budú očkovaní umierať v krátkom čase?

,,Každá osoba očkovaná mRNA zomrie v priebehu nasledujúcich 3 až 5 rokov“ Nasledujúca správa je prevzatá z prepisu videokonferencie medzi ...
Spravodajstvo

NOVÝ SVETOVÝ PORIADOK

PREZIDENT PUTIN: NWO Zúfalo dokončujem plán pre Európu!Zatiaľ čo európske národy smútia nad mŕtvymi a pripravujú sa na ďalšiu vlnu ...