ZNOVA NÚDZOVÝ STAV UŽ AKO ŠTÁTNE ZRIADENIE SLOVENSKEJ REPUBLIKY S OBMEDZENIAMI AKO VO VOJNE! Zákaz vychádzania v určenom čase možno určiť iba v čase vojny a vo výnimočnom stave. Nie v núdzovom! A môže tak učiniť iba Národná rada SR.

25. novembra 2021

VLÁDA SR dnes 24.11.2021 vyhlásila uznesením č. 695 núdzový stav dňom 25. novembra 2021 na obdobie 90 dní, obmedzila slobodu pohybu a pobytu a zakázala uplatňovanie práva pokojne sa zhromažďovať v počte nad 6 osôb, okrem osôb žijúcich v jednej domácnosti. 

Do práce ísť možno, veď „arbeit macht frei“, rovnako „test und experimentálna vakcína macht frei“ !

Následne Mikas toto uznesenie „vykoná“ (t. j. určí podrobnosti a ďalšie regulácie) „vykonávacím“ opatrením vydaným na základe kompetenčného ustanovenia § 5 ods. 4 zákona č. 355/2007 Z. z., označeným ako „Vyhláška na nariadenie opatrení“. Kompetenčné ustanovenie je také, na základe ktorého správny orgán pri plnení pracovných povinností vydá po vypití rannej kávy napr. stavebné povolenie. A tak Mikas po zjedení desiaty vyhodí „Vyhlášku na nariadenie opatrení“ podľa § 5 ods. 4, § 48 ods. 4 cit. zákona cestou „sprostredkovateľa“ § 59b cit. zákona. 

Základné práva a slobody tak budú znova obmedzené vládou a jedným úradníkom štátnej správy, nie Národnou radou SR. 

Tento postup je v hrubom rozpore s čl. 51 ods. 2, čl. 72 Ústavy SR, kde podmienky a rozsah obmedzenia základných práv a slobôd v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu môže ustanoviť iba ústavný zákon, pričom Národná rada Slovenskej republiky je jediným ústavodarným a zákonodarným orgánom, ktorý ich môže obmedziť.

Nemôže to urobiť vláda ani nariadením podľa čl. 120 Ústavy SR, a už vôbec nie uznesením, tento právny akt nie je všeobecne záväzným právnym predpisom podľa § 1 ods. 1, § 15 zákona č. 400/2015 Z. z.

Uznesenie vlády je podľa § 13 písm. e) cit. zákona iný akt vyhlásený v Zbierke zákonov a je záväzný iba pre orgány, ktoré ho realizujú a pre dotknuté subjekty. Nie však pre všetky fyzické a právnické osoby ako všeobecne záväzný právny predpis. 

Nieže uznesením, ale ani nariadením vlády podľa čl. 120 Ústavy SR nemožno obmedziť základné práva a slobody, to môže urobiť iba Národná rada SR podľa čl. 72 ústavy.

Následne Generálny prokurátor a Smer podajú na Ústavný súd SR návrh na preskúmanie hybridného aktu ÚVZ, ktorý s poukazom na čl. 125 ods. 1 Ústavy SR Ústavný súd skúmať nemôže. To preto, že hybridné právne akty hlavného hygienika SR nie sú preskúmateľné ústavným súdom vôbec, a to ani

  • podľa čl. 125 ods. 1 písm. a) Ústavy SR – pretože nie sú zákonom, ani
  • podľa čl. 125 ods. 1 písm. b) Ústavy SR – pretože nie sú nariadením vlády, ani všeobecne záväzným právnym predpisom ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy, keďže Úrad verejného zdravotníctva SR nie je s poukazom na § 3, § 21 Zák. č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy ministerstvom ani ostatným ústredným orgánom štátnej správy, ale s poukazom na § 3 ods. 1 písm. b), § 5 ods. 1 zákona č. 355/2007 Z. z. je orgánom verejného zdravotníctva, rozpočtovou organizáciou štátu zapojenou finančnými vzťahmi na rozpočet ministerstva, ani
  • podľa čl. 125 ods. 1 písm. c) Ústavy SR – pretože nie sú všeobecne záväzným nariadením podľa čl. 68 (vo veciach územnej samosprávy a na zabezpečenie úloh vyplývajúcich pre samosprávu), ani
  • podľa čl. 125 ods. 1 písm. d) Ústavy SR – pretože nie sú všeobecne záväznými právnymi predpismi miestnych orgánov štátnej správy a nie sú všeobecne záväzné nariadenia orgánov územnej samosprávy podľa čl. 71 ods. 2 ústavy, pretože Úrad verejného zdravotníctva SR nie je s poukazom na zákon č. 180/2013 Z. z. o organizácii miestnej štátnej správy obcou ani vyšším územným celkom (nie je vôbec subjektom práva podľa citovaného zákona), ale je s poukazom na § 3 ods. 1, písm. b), § 5 ods. 1 zákona č. 355/2007 Z. z. orgánom označeným v predchádzajúcom texte.  

Právny akt Úradu verejného zdravotníctva je hybridný správny akt, nie je to všeobecne záväzný právny predpis. BODKA! 

Právne akty Úradu verejného zdravotníctva SR označené ako „Opatrenia“ (do 14.10.2020) a „Vyhlášky na nariadenie opatrení“ (od 15.10.2020) sú právnou povahou totožné právne akty vydané podľa kompetenčného ustanovenia § 5 ods. 4 zákona č. 355/2007 Z. z., nie ako vykonávací právny predpis citovaného zákona podľa čl. 123 Ústavy SR v spojení s § 5 ods. 2, § 18 ods. 2, § 19 ods. 1, ods. 2 zákona č. 400/2015 Z. z. Nejde o všeobecne záväzné právne predpisy, ale o hybridné správne akty. Nezaväzujú každého, a teda tak, ako sú vydané, nezaväzujú nikoho! 

Ústavný súd môže podľa čl. 125 ods. 1 Ústavy skúmať iba všeobecne záväzné právne predpisy označené v čl. 125 ods. 1 písm. a) – d) Ústavy SR, čo Mikasov právny akt vydaný na základe zákona ako individuálny alebo hybridný právny akt, nie je. 

Napriek tomu Generálny prokurátor a Smer čakajú na rozhodnutie Ústavného súdu, ako vybaví ich návrhy ohľadne právnych aktov, ktoré Ústavný súd skúmať nemôže. O čo ide Generálnemu prokurátorovi a Smeru pri tejto „hre“ na „podávanie návrhov“ nevedno. 

Toto je taký PRÁVNY „MAGLAJZ“… že sa to právne ani pomenovať nedá, o akú právnu obludnosť ide, ak právny akt, o ktorom Ústavný súd dňa 24.9.2020 povedal, že nie je všeobecne záväzným právnym predpisom, má dnes Ústavný súd na návrh Generálneho prokurátora a JUDr. Fica skúmať ako všeobecne záväzný právny predpis. Kedy sa akt vydaný po rannej káve štátneho úradníka na základe kompetenčného ustanovenia a obsahujúci individuálny prvok stal všeobecne záväzným právnym predpisom…?!

 *** *** *** 

K UZNESENIU VLÁDY SLOVENSKEJ REPUBLIKY Č. 695 Z 24. NOVEMBRA 2021
K NÁVRHU NA VYHLÁSENIE NÚDZOVÉHO STAVU A NA PRIJATIE OPATRENÍ PODĽA ČL. 5 ODS. 4 ÚSTAVNÉHO ZÁKONA Č. 227/2002 Z. Z. O BEZPEČNOSTI ŠTÁTU V ČASE VOJNY, VOJNOVÉHO STAVU, VÝNIMOČNÉHO STAVU A NÚDZOVÉHO STAVU V ZNENÍ NESKORŠÍCH PREDPISOV

Na základe uvedeného uznesenia vláda v bode:

B. vyhlásila dňom 25. novembra 2021 na obdobie 90 dní na postihnutom území, ktorým je celé územie Slovenskej republiky, núdzový stav.

C. obmedzila  s účinnosťou od 25. novembra 2021 podľa čl. 5 ods. 4 ústavného zákona č.227/2002 Z. z. na území Slovenskej republiky slobodu pohybu a pobytu zákazom vychádzania od 25. novembra 2021 v čase od 05.00 hod. do 01.00 hod. nasledujúceho dňa, do odvolania, najneskôr však do 9. decembra 2021.

D. zakázala s účinnosťou od 25.novembra 2021 uplatňovanie práva pokojne sa zhromažďovať v počte nad 6 osôb, okrem osôb žijúcich v jednej domácnosti. 

Právna úprava:

Čl. 13 ods. 2 Ústavy SR: Medze základných práv a slobôd možno upraviť za podmienok ustanovených touto ústavou len zákonom.

Čl. 51 ods. 2 Ústavy SR: Podmienky a rozsah obmedzenia základných práv a slobôd a rozsah povinností v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu ustanoví ústavný zákon.

Čl. 72 Ústavy SR: Národná rada Slovenskej republiky je jediným ústavodarným a zákonodarným orgánom Slovenskej republiky.

Na doplnenie treba uviesť, že v citovanom uznesení vlády nie je označená právna kvalifikácia (úplným znením príslušných článkov a znenia skutkovej podstaty), ale namiesto toho je uvedené svojvoľné znenie nad rámec dikcie zákona.

Totižto podľa čl. 5 ods. 3 písm. g), ods. 4 Ústavného zákona č.227/2002 Z. z. v čase núdzového stavu možno obmedziť základné práva a slobody a uložiť povinnosti na postihnutom území najviac v tomto rozsahu: obmedziť slobodu pohybu a pobytu.

Nikde v tomto ustanovení sa neuvádza, že obmedzenie slobody pohybu a pobytu je práve zákazom vychádzania (zákon pozná aj iné formy regulácie tohto obmedzenia, nie je zrejmé, na základe čoho vláda zvolila práve tento spôsob). Toto obmedzenie však môže určiť iba Národná rada SR, nie vláda SR (Nález Ústavného súdu SR zo dňa 27.2.1997, sp. zn. PL. ÚS 7/96)!

Zároveň však (!) obmedziť slobodu pohybu a pobytu zákazom vychádzania v určenom čase možno iba v stave vojny podľa čl. 2 ods. 3 Ústavného zákona  č. 227/2002 Z. z. a výnimočnom stave podľa čl. 4 ods. 4 Ústavného zákona  č. 227/2002 Z. z.  Nemožno ju však takto obmedziť v čase núdzového stavu. A nie uznesením vlády, ani nariadením, ale iba zákonom prijatým Národnou radou SR!

Znova však orgány verejnej moci budú ohýbať právo  do nepredstaviteľných piruet a ľudí budú zatvárať a biť preto, že nerešpektujú, čo sa rešpektovať de iure objektívne nedá! …FAŠIZMUS na plné obrátky.

Opakovane je na Slovensku zavedený núdzový stav a to z dôvodu zavineného rozšírenia rôznych ochorení občanov Slovenska a ich úmrtí pre systematické obmedzovanie ich prístupu k základným právam a slobodám, vrátane riadneho dýchania, prístupu k zdravotnej starostlivosti a vôbec prístupu riadnemu životu vôbec.

Vláda SR používa na svojich občanov nariadenia ako vo vojne a sústavne občanom obmedzuje právo riadneho dýchania! Popritom ich núti k odovzádvaniu a testovaniu ich biologického materiálu a k vpravovaniu experimentálnych látok do tela.

Ide o cielenú dehumanizáciu človeka a depopuláciu spoločnosti… K tomu nám núdzový stav pomáhaj!

JUDr. Adriana Krajníková

Zanechajte nám komentár

Predchadzajúci článok

Spravodajstvo

Štefan Harabin na hrad!

Rozhovor so Štefanom Harabinom o tom, ako trávi voľný čas, čomu sa najradšej venuje a či plánuje ešte kandidovať za ...

Nasledujúci článok

Spravodajstvo

V Čechách Ústavný súd šokoval politikov: HRA SKONČILA - informácia o očkovaní proti covidu je dôverná a špecificky chránená!

Český ústavný súd s určitosťou šokoval viacerých politikov, ktorí tvrdia, že sa českí občania musia preukazovať potvrdením o očkovaní na ...
Aktualizované 21.9. 00:58
Spravodajstvo

Harabin poslal tvrdý odkaz vláde o konsolidácii a prešľapy zo zákulisia súdnictva v SR

Štefan Harabin, bývalý predseda Najvyššieho súdu a bývalý minister spravodlivosti SR poslal vláde Roberta Fica tvrdý odkaz o konsolidácii verejných ...
Aktualizované 18.9. 13:41
Spravodajstvo

Ukrajinskej rozviedke sa máli konflikt na vlastnom území, v Sýrii rozširuje „kontakty“ s teroristami

Foto: Strana.ua AUTOR: Eugen Rusnák Rusko-ukrajinský konflikt trvá už 938 deň. Ruské vojská postupujú v Doneckej oblasti, ukrajinské jednotky podnikajú protiútoky v Kurskej ...
Spravodajstvo

USA ničia svetovú ekonomiku zelenou agendou, pričom sami podporujú svoju ropu a plyn

Človekom spôsobená energetická kríza je dlho plánovanou stratégiou globalistov na rozloženie priemyselného hospodárstva Desiatky najväčších svetových bánk tajne financujú ropný ...
Aktualizované 20.9. 15:27
Spravodajstvo

Varšava a Kyjev chcú odovzdať mandát nad Krymom OSN, avšak obyvatelia Krymu a Moskva to nemienia pripustiť

Foto: Strana.ua AUTOR: Eugen Rusnák Rusko-ukrajinský konflikt pokračuje už 940. deň. Najtvrdšie boje sa odohrávajú v Pokrovskom a Kurachovskom smere v ...
Spravodajstvo

USA a Briti sa nechcú priamo zúčastniť ozbrojeného konfliktu s Ruskom, má to byť pevninská Západná Európa

Pri všetkej empatii som vážne znepokojený mediálnym spravodajstvom zahlteným udalosťami okolo povodní. Na pozadí odvádzanej pozornosti dejú sa veci o ...
Aktualizované 20.9. 23:02
Spravodajstvo

Šetríme na ľuďoch a na zbrane máme?

Anna Belousovová: „Zatiaľ čo my tu na Slovensku bojujeme svoje malé politické boje a robíme politické intrigy, napríklad odvolávanie Šimečku, ...
Spravodajstvo

Miro Heredoš: Ako funguje MO SR?!

ODPOVEDE Z MINISTERSTVA OBRANY SR: Priatelia, nech sa páči – na ukážku, ako fungujeme na MO SR, prišla časť odpovedí ...
Aktualizované 19.9. 22:13
Spravodajstvo

Národné obrodenie rozbehlo turné po Slovensku

V sobotu, 14.9.2024, tak ako už bolo avizované, sa konala prvá zo série diskusií v rámci turné Národného obrodenia po ...
Aktualizované 20.9. 01:07
Spravodajstvo

Explózia pagerov v Libanone je teroristickým útokom 

Pri pobreží Libanonu bolo spozorované lietadlo amerického letectva EC-130H Compass Call, ktoré použili na elektronický boj. EC-130H môže narúšať nepriateľské ...
Spravodajstvo

Politika Poľska voči Ukrajine, alebo priateľstvo medzi ropuchou a zmijou

 Dmitrij ŠEVČENKO Zelenského režim sa spojil s poľskou šľachtou v spoločnej túžbe poslať ukrajinských mužov na istú smrť Čím ďalej, ...