Spoločnosť TATRAKON ponúka bohatý sortiment výrobkov bez prídavných látok, tzv. „é-čok“ z rady NATUR

5. augusta 2015

Spoločnosť TATARKON Poprad sa môže pochváliť 84-ročnou tradíciou konzer­vovania v našom regióne. Začiatky Tatra továrne sú spojené so spracovaním ovo­cia, zeleniny a výrobou ovocných nápojov. Dnes už málokto vie, že pod Tatrami sa kedysi vyrábala aj známa Marka, jeden z najpopulárnejších a obľúbených osviežujúcich nealkoholických nápojov na Slovensku. Až v 80-tych rokoch sa zmenil výrobný program bývaleho podniku Frucona a fabrika sa zamera­la na výrobu mäsových konzerv, ktorým sa môže TATARKON pochváliť je, že  firma ani po privatizácii nezanikla a ako jedna z mála konzervárni zostala v slo­venských rukách. To jej umožnilo pokračovať v tradícii slovenského konzervárenstva a v roku 2001, ako prvá na Slovensku, získala certifikát EN ISO 9001:2000.  Pri vstu­pe do Európskej únie splnila prísne požiadavky pre výrobu pasterizovaných a steri­lizovaných mäsových výrobkov v hermeticky uzavretých obaloch, ich skladovanie a uvádzanie na trh. V roku 2005 sa stala víťazom súťaže Zamestnávateľ ústretový k rodine, o dva roky neskôr víťazom súťaže Národnej ceny SR za kvalitu podľa modelu výnimočnosti EFQM, v roku 2011 získala certifikát IFS – International Food Standard, ale aj ďalšie ocenenia na výrobky – národnú Značku kvali­ty SK za plnenie nadštandardných kvalitatívnych ukazovateľov a iné. V súčas­nosti sa firma zameriava na výrobu mäsových konzerv, hotových jedál a cereálií. TATRAKON má dve prevádzky, v popradskom závode sa vyrábajú mäsové konzervy a hotové jedlá, v prevádzke v Hranovnici zase sladké a slané cereálie, od kakaových gu­ličiek, mušličiek, až po tradičné arašidové chrumky, ktoré sa na Slovensku predávajú dlhodobo, rovnako ako solené Hamky.

„V roku 1984 sme zača­li s výrobou nátierky Pali a o rok neskôr to bola dodnes neprekonaná zmes na špagety Morcadella. Oba tieto vý­robky vznikli vo vývojovom pracovisku našej firmy a oba získali ocenenie Značka kva­lity SK. Sú to naše top výrob­ky a sú súčasťou výrobného programu Natur. Pripome­niem len, že viac ako 70 per­cent sortimentu vyrábame bez akejkoľvek chémie, len na prírodnej báze,“ uviedla Ing. Ivana Kacvinská, manažér­ka marketingu a obchodu. TATARKON sa však môže pochváliť aj ďalšími vynika­júcimi výrobkami, ovenče­nými Značkou kvality SK, ako je napríklad Májka zlatá rada, Pali zlatá rada, Gaz­dovská pochúťka, Tatárska zmes, Chilli tousty, Salato Primavera, Salsa a Pikant, ale aj lahôdkový bravčový krém Májka či novinky roku 2014 Pečeňový syr, Gazdovská tla­čenka a Šunková pena Paľko.

     

Ale nie iba samotná výroba zamestnáva ľudí v TATRA­KONE. Po viacerých prenáj­moch penziónu v Ždiari, kto­rého vlastníkom je spoloč­nosť TATARKON, ho pred šiestimi rokmi zrekonštruo­vali a začali prevádzkovať vo vlastnej réžii. „Náš penzión ponúka ubytovanie pre 33 hostí a samozrejme, aj reštau­račné služby. Je zameraný na domácu i zahraničnú klien­telu a prevádzkujeme ho celý rok. V zime ho využívajú naj­mä lyžiari, v lete turisti a tiež ho môžu využiť i záujemcovia z blízkeho či vzdialenejšie­ho okolia na menšie rodinné oslavy. Okrem chutného jedla ponúkame, ako ináč, aj vý­robky TATRAKONU. Na na­šich nátierkach či chrumkách a Hamkách si môžete pochut­nať ráno i večer. Dôležité pre nás je, že aj keď prevádzkovať penzión v tejto lokalite je ná­ročné, prácu u nás našli štyria ľudia,” predstavil manažér penziónu Róbert Dický.

Okrem toho našlo prácu v štyroch podnikových pl­nosortimentných predajňach v Poprade 19 ľudí z nášho regiónu.

Mnohí si ešte pamätáme na prvú maličkú podnikovú predajňu výrobkov TATRA­KON, ktorá bola súčasťou areálu firmy v Poprade. Dnes sa zmenila na nepoznanie a pribudli k nej i ďalšie tri predajne v Poprade, zamera­né na výrobný program spo­ločnosti, obohatený o rôzny sortiment ďalších, väčšinou slovenských výrobcov. „Idea podnikových predajní vznikla približne pred piatimi rokmi, keď sme sa rozhodli rozšíriť existujúcu prevádzku, ktorá tu bola už desaťročie predtým. Z pôvodných približne 60 m2 sme ju rozšírili na 120 m2 a snažili sme sa doplniť sorti­ment pre bežného zákazníka a zatraktívniť našu ponuku. Chceli sme si odsledovať reál­ny vývoj na trhu, aby sme si vedeli porovnať naše výrobky versus ostatné produkty,“ vysvetlila Ing. Kacvinská.

Rozšírenie podnikovej predajne sa stretlo s veľkým ohlasom u zákazníkov a pri­nieslo až nečakaný úspech. Aj preto sa vedenie spoloč­nosti rozhodlo ísť aj na iný segment, inú zákaznícku základňu a porovnať si svoje produkty aj za iných pod­mienok. „Na Námestí sv. Egídia sme otvorili menšiu predajňu, ktorá slúži aj ako večierka cez piatky a soboty. Je zameraná viac na turis­tov, kde sa vo zvýšenej miere predáva sortiment pre zákaz­níkov, ktorí prišli do Popradu na kratšie pobyty,“ povedal Štefan Palenčár, manažér maloobchodu a doplnil, že záujem o tieto predajne ich viedol k rozhodnutiu urobiť prvú predajňu potravín na Tomášikovej ulici. „Je to pre­dajňa, ktorá má približne 300 m2, disponuje 210 m2 predaj­nej plochy priamo pre zákaz­níka a 100 m2 slúži ako záze­mie predajne s kanceláriou. V tejto predajni už dokážeme uspokojiť všetkých zákazní­kov, ktorí ju navštevujú. Ide o prvé takéto potraviny a učí­me sa pracovať aj s takýmto formátom predajne. Už teraz sa nám to začína odzrkadľo­vať aj v číslach a tí zákazníci, ktorí k nám chodia, sú spo­kojní, vracajú sa k nám a na tieto potraviny máme dobrý ohlas,“ zhodnotil Š. Palenčár a doplnil, že zatiaľ sa nestalo, aby nastal vážnejší problém. Ako v prvej predajni tu začali predávať aj mäsové výrobky a na mäsovom pulte dosa­hujú obraty bežných predaj­ni mäsa. „Je to spôsobené aj tým, že sa snažíme dať zá­kazníkom kvalitu a nepoze­ráme len na kvantitu v rámci tržieb. Zameriavame sa práve na rozširovanie ponuky kva­litných produktov, napríklad šuniek so zvýšeným obsahom mäsa na úrovni až 96 percent a podobne. Darí sa nám to na základe dohôd s našimi obchodnými partnermi, ktorí nám dodávajú suroviny aj pre výrobu. Do tejto spolupráce je vlastne premietnutá poin­ta slovenského poľnohospo­dárstva a jeho udržateľnosti v spolupráci s našimi predaj­ňami. Snažíme sa obchodovať výhradne, alebo v prvom rade so slovenskými dodávateľmi, pretože všetci veľmi dobre vie­me, že dane, ktoré platí Slovák a dane, ktoré platí napríklad Angličan, sú diametrálne odlišné. A z tých našich daní žijeme vlastne všetci,“ dodal manažér maloobchodu.

Štvrtá podniková predajňa na Bajkalskej ulici bola otvo­rená pred približne tri a pol rokom a má 120 m2, z toho predajná plocha predstavuje cca 80 m2. V súčasnosti sa aj tu pripravujú zmeny, ktoré by sa mali urobiť v priebe­hu septembra – októbra so zámerom zvýšiť počet polo­žiek, vystavených na regá­loch a rozšíriť o ponuku mä­sových výrobkov.

  

Na našu otázku, či pod­nikové predajne nie sú kon­kurenciou práve domácich predajcov, Ing. Kacvinská konštatovala, že ich sna­hou bolo odskúšať si vlastný sortiment a hlavne to, či má zmysle umiestňovať výrobky TATRAKONU v predajniach zahraničných sieti, ale aj do­mácich predajcov, ktorí od výrobcov vyžadujú nemalé poplatky za umiestňovanie produktov na ich pultoch. „Podľa našich predajni vidí­me, či má zmysel „púšťať“ ur­čitý výrobok teraz, alebo seg­mentovať v určitých dávkach. A to je náš primárny cieľ, nie robiť konkurenciu. A poviem úprimne, nikdy sa našim za­meraním nesnažíme vytláčať domácich predajcov. Pre nás sú konkurenciou zahranič­né reťazce, ktoré mnohokrát dávajú priestor zahraničným dodávateľov, a vytláčajú tým slovenské produkty. Naším cieľom je mať zákazníka, kto­rý bude spokojný. S kvalitou našich výrobkov, ale aj s kva­litou predajni, kde si naše vý­robky môže kúpiť,“ doplnila.

Spokojnosť zákazníka je vo veľkej miere podmienená aj spokojnosťou zamestnankýň predajni. „Filozofia prístu­pu k zamestnancom je u nás postavená nie na minimál­nej mzde, ale na sociálnych benefitoch, dovolenkových či ďalších platoch, ale aj inom zhodnotení práce našich pre­davačiek. Myslíme si, že keď je spokojný zamestnanec, v na­šom prípade predavačka, tak aj zákazník bude spokojný, pretože u nás nechceme mať nahnevanú predavačku, ktorá tam len „musí byť”. Osobný prístup našich predavačiek je do značnej miery cítiť a zá­kazník to vie oceniť,” skonšta­toval Štefan Palenčár.

Sieť podnikových predaj­ni spoločnosti TATRAKON nájdeme pod označením FO­ODY a cieľom vedenia bolo odlíšiť predajne od firmy, aby v rámci siete, ktorú vytvárajú v Poprade, mali vlastný ná­zov. Obchodným partnerom, s ktorými spolupracujú, po­núkli možnosť dodávať svoj tovar do podnikových pre­dajni a mnohí ju aj využívajú. Našou najväčšou konkurenč­nou výhodou sú naše výrobky Natur, ktoré naši konkurenti vôbec neponúkajú. Naše vý­robky Natur sú bez prídav­ných látok. Konzervujeme sterilizáciou a vďaka vysokej teplote máme trojročnú zá­ručnú dobu. Takže nepotrebu­jeme predlžovať dobu trvanli­vosti a v našich výrobkoch predávať aj prídavné látky, tzv. éčka,” dodala na záver Ing. Ivana Kacviská. (reš)

Zanechajte nám komentár

Predchadzajúci článok

Spravodajstvo

Máte daňový nedoplatok?

Často sa stáva, že nepredvídateľná situácia ohrozí občanom či podnikateľom plnenie si daňových povinností. Daňovník by mal komunikovať so svojím ...

Nasledujúci článok

Spravodajstvo

Sociálne štipendiá pre vysokoškolákov

Verejné vysoké školy vy­platili v roku 2014 svojim študentom takmer 24 miliónov eur na sociálnych štipendiách. Peniaze dostalo viac ako ...
Spravodajstvo

Ako sa dostať z krízy

Národná rada obnovy – konferencia profesionálov: Noveský, Štefan, Koller, Bohuš, Havel, Staněk, Jandejsek… 19.5. 2023 v Českom Juhomoravskom meste Vracov ...
Spravodajstvo

Pozvánka na AntiGLOBSEC 2023

SHO pozýva na AntiGLOBSEC 2023: Vojnových štváčov nebudeme tolerovať na území nášho štátu Dámy a páni, v dňoch 29. až ...
Spravodajstvo

Od zajtra kontroly na hraniciach, koná sa Globsec!

Vážení priatelia, Globsec je zločinecká sorošovsko-NATOvská mimovládka podporujúca zabíjanie Slovanov na Ukrajine. JUDr. Štefan Harabin Od stredy 24. mája pre ...
Aktualizované 1.6. 14:54
Spravodajstvo

Mierová výzva od občanov sa na Globsec nedostala

Zistili sme, že na Globsecu 2023 sa zúčastňujú len osoby, ktoré veľmi pravdepodobne žiadnu mierovú zmluvu, či mierové návrhy neprednesú. ...
Spravodajstvo

Dmitrij Medvedev nedávno vravel, prečo Ukrajina zmizne…

Medvedev: “Teraz je čas povedať, ako Ukrajina zmizne, ako aj aké je riziko obnovenia konfliktu v Európe a vo svete.” ...
Spravodajstvo

Najlepší v covide na svete | Jaroslav Turánek

Odrazu český Reflex píše: bola to pandémia rúšok, vakcín, lockdownov a nie covidu. Prečo náhle takto otočili? Rozhovor s farmakológom ...
Aktualizované 2.6. 12:36
Spravodajstvo

PhDr. Marta Danielová, predsedníčka Rady pre mediálne služby, zneužíva právomoc verejného činiteľa na šikanovanie rádia SLOBODNÝ VYSIELAČ

Všetko, čo sa na Slovensku deje, má svoju previazanosť a kauzálnu „logickosť“. Po vypuknutí umelo vytvorenej pandémie Covid 19 (Cov je ...
Spravodajstvo

KINDŽAL ZNIČIL NADRADENOSŤ USA – Tibor Eliot Rostas

Pentagón oficiálne priznal, že v noci, 16. mája zničila ruská hypersonická raketa Kindžal protilietadlový raketový systém Patriot na predmestí Kyjeva. ...
Spravodajstvo

Žiadame Slovenskú akadémiu vied o dištancovanie sa od perverznej a nekvalitnej učebnice

Žiadosť o dištancovanie sa od perverznej a nekvalitnej učebnice Asociácia za život a rodinu o.z. iniciovala túto petíciu predseda SAV ...
Spravodajstvo

X. VÝROČIE Z&V – Záznam z podujatia v plnej kvalite

24.mája 2023 sa v Bratislave uskutočnilo podujatie pri príležitosti X. výročia časopisu Zem&Vek Program moderovali Erika Vincoureková a Dušan Marušák, ...