Duálne vzdelávanie pomáha obidvom stranám

28. októbra 2015

Autoservis Chedos Fiat vo Svite dáva šancu aj študentom stredných odborných škôl

Dnes je duálne vzdeláva­nie veľmi frekventovaný po­jem. Ako ho vnímajú tí, ktorí umožňujú praxovať žiakom stredných škôl vo firmách, sme sa okrem iného dozvede­li v autoservise Chedos Fiat vo Svite.

„Nedávno sme prijali no­vého zamestnanca, ktorý sa určite stane plnohodnotnou súčasťou nášho tímu. Už viac rokov k nám chodia totiž na prax štyria-piati žiaci a na prístupe k tomu, čo robia vi­díme, koho to naozaj baví, kto s tým v živote počíta ako so svojím povolaním. Alebo chodia do školy len preto, lebo je povinná školská dochádz­ka a teda aj na prax chodiť jednoducho musia. Náš nový zamestnanec bol tiež prakti­kantom a od samého začiatku sa zaujímal o všetko. Neustále sa pýtal, ostával po pracovnej dobe, čo som nezažil. Sám sa chcel naučiť viac, ako ukla­dali osnovy, a neraz nás svo­jimi otázkami už aj otravo­val,“ hovorí s úsmevom Ing. Ján Almassy, riaditeľ servisu a dodáva, že ľudia, ktorí chcú, sa v tomto povolaní jedno­ducho nájdu. Ako hovorí, aj spomínaný žiak mal začiatky ťažké. Trvalo mu rok, kým si získal dôveru ostatných za­mestnancov a pritom nebol hodnotený tak, ako by si za­slúžil. „Ale bola to skúška, či chlapec chce s nami robiť, či ho to baví, alebo len hľadá, kde zarobí viac. Po roku mladík nezmenil tempo, takže sme aj jeho honorár upravili tak, že je spokojný. A spokojní sme aj my, pretože chlapec zapadol do kolektívu,“ končí príbeh Ing. Almassy. Samozrejme, po skončení štúdia sa o prácu zaujímali aj ďalší praktikan­ti, ktorí v servise praxovali. Okrem neho však nevzali žiadneho z nich, pretože na držanie svetla pri opravách im rovnako poslúžia aj sto­jany. Okrem toho v tíme autoservisu pribudol me­chanik, nový servisný technik, ktorý tu tiež pracoval, pretože referencie na jeho prácu boli veľmi dobré. Ako konštatoval riaditeľ, pre ta­kýchto ľudí majú v servise dvere otvorené.

„Od nového roku roz­mýšľame prijať ďalšieho za­mestnanca. Kúpili sme novú diagnostiku, stiahli sa naj­novšie upgrady do počítačov a diagnostických prístrojov, takže už opravujeme aj vo­zidla, vyrobené v roku 2015 a softwarovo budem vybavení na všetky typy vozidiel. Zme­nila s promptnosť v opravách, pretože sa kúpilo veľa nového materiálu, čo dosť uľahčilo prácu, takže môžeme prijať viac zákaziek. Ale tak, ako je to v servise bežné, nedá sa predpokladať, aký bude vý­voj, pretože nikto nevie, čo sa pokazí zajtra. Stáva sa, že v jednom týždni máme „uhor­kovú sezónu“ a v ten ďalší ani nevieme, kde nám hlava stojí. Ale vždy sa snažíme vyjsť ľu­ďom v ústrety a pomôcť im. Je nemálo prípadov, keď volajú večer o deviatej, desiatej, že sa im stalo to a to. Pýtajú sa, čo majú robiť? Niekedy stačí, že vám len zavolajú, lebo čís­la sú prístupné, aspoň s nimi porozprávame a sú kľudnejší. Neraz ide naozaj o banalitu a vodičovi pomôžeme radou. Žiaľ, dnes vodiči už nie sú odborníci. Niekedy bola tech­nická príprava a vodič musel poznať automobil aspoň sčasti aj konštrukčne, ale dnes, pri všetkej tej elektronike, to veľmi nepomôže“.

Trinásti skúsení technici a mechanici v servise Che­dos Fiat zabezpečujú opravy a servisné prehliadky všet­kých typov automobilov, ale venujú sa aj príprave a pred­vedeniu na STK, diagnostike a geometrii náprav, kontrole bŕzd a tlmičov, emisným kon­trolám benzínových motorov, kontrole, opravám a plneniu klimatizácie, kompletným službám pneuservisu, montá­ži bezpečnostných mechanic­kých zariadení Defendlock, autoalarmov, ťažných zaria­dení, dodávke a montáži prí­davných vykurovacích sys­témov WEBASTO a ďalším požadovaným úkonom.

Pri svojej práci považujú za dôležité udržať nastúpený trend v ústretovosti voči zá­kazníkom a 90 percent z nich sú spokojní zákazníci, ktorí sa vracajú. „To zvyšné percen­to razí teóriu ´idem vyskúšať tu, tam, hentam´ a všade sú nespokojní. Keď je niekto ne­spokojný a chodí zo servisu do servisu, ten bude nespokoj­ný všade. Neexistuje na svete servis, kde by oni boli spokoj­ní, ale to nehovorím nič nové. Preto budujeme na verných zákazníkoch a keďže ich vo­zidlá už poznáme, vieme veľ­mi rýchlo diagnostikovať po­ruchu a veľmi rýchlo vozidlo aj opraviť. Nových zákazníkov si získavame kvalitou opráv, prístupom a ústretovosťou. Prinesú auto, odvezieme ich domov a všetko je na vzájom­nej dôvere a dohode. Zákaz­níci takýto prístup ocenia, ale sú aj takí, ktorí to zneužívajú a žiaľ, potom ústretovosť len z jednej strany končí, lebo partnerský, obchodný vzťah je založený na dvoch stranách a dvoch partneroch,“ ozrejmil Almassy.

Autoservis Chedos Fiat však poskytuje aj nadštan­dardné služby, keď klient iba zavolá a povie, kde nájdu auto a kľúče od auta a na určenú hodinu mu vozidlo pristavia tam, odkiaľ ho vzali. „Napríklad, kým je klient v práci, na vozidle mu urobíme všetko potrebné a do servisu ani prísť nemusí. Pritom to nie je ove­ľa drahšia služba, lebo ide len o cestu pre vozidlo a späť. Ta­kýmto štýlom si u nás dávajú robiť autá aj naši klienti zo Sta­rej Ľubovne či z Liptovského Mikuláš. Dôvodia tým, že oni potrebujú pracovať a nie veno­vať sa oprave vozidla a tráviť tým kopec času. Všetko je o ľu­ďoch. Keď je ústretovosť a ocho­ta z oboch strán, dá sa všetko“.

Aj keď automobilov zn. Fiat v tomto regióne ubudlo, pri­budli úžitkové vozidlá rovna­kej značky, na ktoré sa zame­riavajú. Na to, že sú v podsta­te malý, autorizovaný servis, zamestnanci aj aktívne vyhľa­dávajú klientov a udržiavajú spätné, kontrolné kontakty, či je vozidlo v poriadku. „Táto ústretovosť a pomoc zákazní­kovi v každej situácii sa nám opláca. Niekedy to nejde kvôli materiálu, kapacitným mož­nostiam, ale väčšina klientov to chápe. Oceňujú až rodinný prístup, nie benevolenciu, ale aj systém a poriadok. Tých zamestnancov, ktorí ho dodr­žiavajú, vieme oceniť. Pomá­hame si navzájom a zamest­nanci sú ochotní urobiť aj čosi naviac, mimo ich pracovnú náplň a náš servis berú ako rodinnú firmu. Preto je tu veľmi dobrá klíma a ľudia tu nechodia len z toho dôvodu, že musia do práce,“ uzavrel Ing. Ján Almassy. (reš)

Zanechajte nám komentár

Predchadzajúci článok

Názor

Pri šálke čaju Popradský s pplk. Mgr. Štefanom Šipulom, riaditeľom Okresného dopravného inšpektorátu v Poprade

„Počas tohtoročnej letnej turistic­kej sezóny poklesol počet dopravných nehôd (ďalej len DN) o 12 v porov­naní s porovnateľným obdobím roku ...

Nasledujúci článok

Pozvánky

Vianoce v Batizovciach

Firma A&B Design v spolupráci s Obcou Batizovce pripravujú bohatý kultúrny program počas adventu. Predstavia sa nám Kollárovci, príde Mikuláš s anjelom a čertami a ...
Názor

Marián Servátka: Bratia Poliaci, takto nie, prosím!

Marián Servátka, bývalý veľvyslanec SR v Poľsku Článok Dr. Mariána Servátku, bývalého veľvyslanca SR v Poľsku,  uverejnený v Literárnom týždenníku, v ktorom poukazuje na ...
Názor

Mimozemské sprisahanie proti ľudstvu

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 403-tisíc nakazených koronavírusom. (Nebezpečná pandémia nebezpečné vírusy musíme sa proti nim postaviť Takto mnohých ...
Názor

SLOVENSKO ČAKÁ NA POVSTANIE

Ciele použitia experimentálneho preparátu pod označením vakcína sú verejnosti skryté a navonok sa prezentujú ako nevyhnutné k udržaniu verejného zdravia, ...
Názor

Agenda vyľudnenia – Tibor Eliot Rostas

VIDEO TU: Súčasnosť vychádza z programov, ktoré prijala OSN a idú ruka v ruke s ekoalarizmom, interrupciami a ideológiou LGBTI. ...
Názor

„Zamykať ľudí doma je taká pomalá vražda”

Daniel Landa pre Kulturblog: „Zamknúť ľudí doma je taká pomalá vražda.“ (ROZHOVOR) Sme veľmi radi, že sa nám podarilo stretnúť so ...
Názor

Liberálna demokracia zničila celú planétu

Tento krátky film ukazuje na faktoch a skutočných dokumentoch to čo sa deje tu a teraz a aká budúcnosť nás ...
Názor

JUDr. Lukáš Machala: Máme právo na odpor. Ľudské práva nemôže obmedzovať vyhláška

Ľudské právo na zdravie a obmedzovanie dýchania. V núdzovom stave nemožno obmedzovať ľudské práva. Sloboda len tak nepadne z neba, ...
Názor

Emil Páleš: Skryté poslanie západoeurópskeho kolonializmu

CHRÁM ĽUDSTVA ÚLOHOU KAŽDÉHO KULTÚRNEHO OBDOBIA JE VYBUDOVAŤ JEDNO POSCHODIE – NOVÝ, VYŠŠÍ STUPEŇ VEDOMIA. ÚLOHOU CHALDEJSKOEGYPTSKEJ KULTÚRY BOLO ROZVINÚŤ ...
Názor

Očipovaní

Na snímke nový občiansky preukaz, ktorý predstavil na tlačovej konferencii 5. júna 2008 v Bratislave minister vnútra Robert Kaliňák. FOTO ...
Názor

Sme my Slovania tiež Belosi, rasisti? SVET BUDÚCNOSTI

O čo a s čím sa hrá proti nám a prečo? Viete, že označenie čiernych dier má niečo spoločné s ...