Duálne vzdelávanie pomáha obidvom stranám

28. októbra 2015

Autoservis Chedos Fiat vo Svite dáva šancu aj študentom stredných odborných škôl

Dnes je duálne vzdeláva­nie veľmi frekventovaný po­jem. Ako ho vnímajú tí, ktorí umožňujú praxovať žiakom stredných škôl vo firmách, sme sa okrem iného dozvede­li v autoservise Chedos Fiat vo Svite.

„Nedávno sme prijali no­vého zamestnanca, ktorý sa určite stane plnohodnotnou súčasťou nášho tímu. Už viac rokov k nám chodia totiž na prax štyria-piati žiaci a na prístupe k tomu, čo robia vi­díme, koho to naozaj baví, kto s tým v živote počíta ako so svojím povolaním. Alebo chodia do školy len preto, lebo je povinná školská dochádz­ka a teda aj na prax chodiť jednoducho musia. Náš nový zamestnanec bol tiež prakti­kantom a od samého začiatku sa zaujímal o všetko. Neustále sa pýtal, ostával po pracovnej dobe, čo som nezažil. Sám sa chcel naučiť viac, ako ukla­dali osnovy, a neraz nás svo­jimi otázkami už aj otravo­val,“ hovorí s úsmevom Ing. Ján Almassy, riaditeľ servisu a dodáva, že ľudia, ktorí chcú, sa v tomto povolaní jedno­ducho nájdu. Ako hovorí, aj spomínaný žiak mal začiatky ťažké. Trvalo mu rok, kým si získal dôveru ostatných za­mestnancov a pritom nebol hodnotený tak, ako by si za­slúžil. „Ale bola to skúška, či chlapec chce s nami robiť, či ho to baví, alebo len hľadá, kde zarobí viac. Po roku mladík nezmenil tempo, takže sme aj jeho honorár upravili tak, že je spokojný. A spokojní sme aj my, pretože chlapec zapadol do kolektívu,“ končí príbeh Ing. Almassy. Samozrejme, po skončení štúdia sa o prácu zaujímali aj ďalší praktikan­ti, ktorí v servise praxovali. Okrem neho však nevzali žiadneho z nich, pretože na držanie svetla pri opravách im rovnako poslúžia aj sto­jany. Okrem toho v tíme autoservisu pribudol me­chanik, nový servisný technik, ktorý tu tiež pracoval, pretože referencie na jeho prácu boli veľmi dobré. Ako konštatoval riaditeľ, pre ta­kýchto ľudí majú v servise dvere otvorené.

„Od nového roku roz­mýšľame prijať ďalšieho za­mestnanca. Kúpili sme novú diagnostiku, stiahli sa naj­novšie upgrady do počítačov a diagnostických prístrojov, takže už opravujeme aj vo­zidla, vyrobené v roku 2015 a softwarovo budem vybavení na všetky typy vozidiel. Zme­nila s promptnosť v opravách, pretože sa kúpilo veľa nového materiálu, čo dosť uľahčilo prácu, takže môžeme prijať viac zákaziek. Ale tak, ako je to v servise bežné, nedá sa predpokladať, aký bude vý­voj, pretože nikto nevie, čo sa pokazí zajtra. Stáva sa, že v jednom týždni máme „uhor­kovú sezónu“ a v ten ďalší ani nevieme, kde nám hlava stojí. Ale vždy sa snažíme vyjsť ľu­ďom v ústrety a pomôcť im. Je nemálo prípadov, keď volajú večer o deviatej, desiatej, že sa im stalo to a to. Pýtajú sa, čo majú robiť? Niekedy stačí, že vám len zavolajú, lebo čís­la sú prístupné, aspoň s nimi porozprávame a sú kľudnejší. Neraz ide naozaj o banalitu a vodičovi pomôžeme radou. Žiaľ, dnes vodiči už nie sú odborníci. Niekedy bola tech­nická príprava a vodič musel poznať automobil aspoň sčasti aj konštrukčne, ale dnes, pri všetkej tej elektronike, to veľmi nepomôže“.

Trinásti skúsení technici a mechanici v servise Che­dos Fiat zabezpečujú opravy a servisné prehliadky všet­kých typov automobilov, ale venujú sa aj príprave a pred­vedeniu na STK, diagnostike a geometrii náprav, kontrole bŕzd a tlmičov, emisným kon­trolám benzínových motorov, kontrole, opravám a plneniu klimatizácie, kompletným službám pneuservisu, montá­ži bezpečnostných mechanic­kých zariadení Defendlock, autoalarmov, ťažných zaria­dení, dodávke a montáži prí­davných vykurovacích sys­témov WEBASTO a ďalším požadovaným úkonom.

Pri svojej práci považujú za dôležité udržať nastúpený trend v ústretovosti voči zá­kazníkom a 90 percent z nich sú spokojní zákazníci, ktorí sa vracajú. „To zvyšné percen­to razí teóriu ´idem vyskúšať tu, tam, hentam´ a všade sú nespokojní. Keď je niekto ne­spokojný a chodí zo servisu do servisu, ten bude nespokoj­ný všade. Neexistuje na svete servis, kde by oni boli spokoj­ní, ale to nehovorím nič nové. Preto budujeme na verných zákazníkoch a keďže ich vo­zidlá už poznáme, vieme veľ­mi rýchlo diagnostikovať po­ruchu a veľmi rýchlo vozidlo aj opraviť. Nových zákazníkov si získavame kvalitou opráv, prístupom a ústretovosťou. Prinesú auto, odvezieme ich domov a všetko je na vzájom­nej dôvere a dohode. Zákaz­níci takýto prístup ocenia, ale sú aj takí, ktorí to zneužívajú a žiaľ, potom ústretovosť len z jednej strany končí, lebo partnerský, obchodný vzťah je založený na dvoch stranách a dvoch partneroch,“ ozrejmil Almassy.

Autoservis Chedos Fiat však poskytuje aj nadštan­dardné služby, keď klient iba zavolá a povie, kde nájdu auto a kľúče od auta a na určenú hodinu mu vozidlo pristavia tam, odkiaľ ho vzali. „Napríklad, kým je klient v práci, na vozidle mu urobíme všetko potrebné a do servisu ani prísť nemusí. Pritom to nie je ove­ľa drahšia služba, lebo ide len o cestu pre vozidlo a späť. Ta­kýmto štýlom si u nás dávajú robiť autá aj naši klienti zo Sta­rej Ľubovne či z Liptovského Mikuláš. Dôvodia tým, že oni potrebujú pracovať a nie veno­vať sa oprave vozidla a tráviť tým kopec času. Všetko je o ľu­ďoch. Keď je ústretovosť a ocho­ta z oboch strán, dá sa všetko“.

Aj keď automobilov zn. Fiat v tomto regióne ubudlo, pri­budli úžitkové vozidlá rovna­kej značky, na ktoré sa zame­riavajú. Na to, že sú v podsta­te malý, autorizovaný servis, zamestnanci aj aktívne vyhľa­dávajú klientov a udržiavajú spätné, kontrolné kontakty, či je vozidlo v poriadku. „Táto ústretovosť a pomoc zákazní­kovi v každej situácii sa nám opláca. Niekedy to nejde kvôli materiálu, kapacitným mož­nostiam, ale väčšina klientov to chápe. Oceňujú až rodinný prístup, nie benevolenciu, ale aj systém a poriadok. Tých zamestnancov, ktorí ho dodr­žiavajú, vieme oceniť. Pomá­hame si navzájom a zamest­nanci sú ochotní urobiť aj čosi naviac, mimo ich pracovnú náplň a náš servis berú ako rodinnú firmu. Preto je tu veľmi dobrá klíma a ľudia tu nechodia len z toho dôvodu, že musia do práce,“ uzavrel Ing. Ján Almassy. (reš)

Zanechajte nám komentár

Predchadzajúci článok

Názor

Pri šálke čaju Popradský s pplk. Mgr. Štefanom Šipulom, riaditeľom Okresného dopravného inšpektorátu v Poprade

„Počas tohtoročnej letnej turistic­kej sezóny poklesol počet dopravných nehôd (ďalej len DN) o 12 v porov­naní s porovnateľným obdobím roku ...

Nasledujúci článok

Pozvánky

Vianoce v Batizovciach

Firma A&B Design v spolupráci s Obcou Batizovce pripravujú bohatý kultúrny program počas adventu. Predstavia sa nám Kollárovci, príde Mikuláš s anjelom a čertami a ...
igor
Názor

Igor Matovič má pravdu, tlieskajme mu!

Teraz je namieste vyzývať jeho koaličných partnerov presne tak, ako to oni robili v predchádzajúcom volebnom období. Dokedy budete kryť ...
Aktualizované 30.10. 16:32
Názor

Sloboda, demokracia, ľudské práva,voľný trh, korupcia…

Prešlo len tridsať rokov od vtedy, ako sme na námestiach štrngali kľúčami a „bojovali“ za slobodu slova, myslenia, demokraciu, ľudské ...
Názor

VERUM EST IPSUM FACTUM - to čo sa stalo, je pravda

V tradičnej teórii medzinárodných vzťahov (IR – International relations) sa k štátom pristupuje z empirického hľadiska pomocou metód a terminológií, ...
NázorSpravodajstvo

SME VO VOJNE !

JUDr. Krajníková verejne prostredníctvom INFOVOJNY vyzvala a zaúkolovala ministerku Kolíkovú, keďže je (aj) jej zamestnankyňou, o okamžité zverejnenie na stránke ...
genocída 2020
Názor

Premiérovi

Vážený pán Matovič, prosím, dajte obyvateľom SR návod na použitie, ako majú prežiť v týchto krutých časoch, ktoré nám pripravujete ...
Názor

Kam to spejeme?

Neverím vlastným očiam a ušiam, čo sa to za ostatný čas deje na Slovensku. Už dávno viem, že Slovensko je ...
Aktualizované 31.10. 19:21
NázorSpravodajstvo

Nekompletný a nedokonaný scénar celoplošného testovania za platnosti "Matovičových" reštrikcií môže viesť k občasným nepokojom

Plošné pretestovanie, ktoré sa začína dnes, v sobotu o siedmej ráno, je pripravené iba na 60 percent. Oznámila to ešte ...
Názor

Sme národ pokrytcov

Zo dňa na deň sa mi čoraz častejšie potvrdzuje, že Slováci sa zbláznili, resp. majú hlavy mainstremom tak vygumované, že ...
Názor

Revolúcia? Áno, ale aká...

Posledný geopolitický vývoj v globálnom merítku je akosi tehotný „revolúciami“. Najčastejšie tými farebnými. Potrebné je ozrejmiť si samotný pojem a ...
Názor

Čo bolo skutočnou príčinou invázie vojsk Varšavskej zmluvy do Č-SSR v roku 1968?

Dalo sa jej nejako zabrániť? Aby sme lepšie chápali isté dejinné  udalosti a súvislosti k ním vedúce, a teda aj  ...