Duálne vzdelávanie pomáha obidvom stranám

28. októbra 2015

Autoservis Chedos Fiat vo Svite dáva šancu aj študentom stredných odborných škôl

Dnes je duálne vzdeláva­nie veľmi frekventovaný po­jem. Ako ho vnímajú tí, ktorí umožňujú praxovať žiakom stredných škôl vo firmách, sme sa okrem iného dozvede­li v autoservise Chedos Fiat vo Svite.

„Nedávno sme prijali no­vého zamestnanca, ktorý sa určite stane plnohodnotnou súčasťou nášho tímu. Už viac rokov k nám chodia totiž na prax štyria-piati žiaci a na prístupe k tomu, čo robia vi­díme, koho to naozaj baví, kto s tým v živote počíta ako so svojím povolaním. Alebo chodia do školy len preto, lebo je povinná školská dochádz­ka a teda aj na prax chodiť jednoducho musia. Náš nový zamestnanec bol tiež prakti­kantom a od samého začiatku sa zaujímal o všetko. Neustále sa pýtal, ostával po pracovnej dobe, čo som nezažil. Sám sa chcel naučiť viac, ako ukla­dali osnovy, a neraz nás svo­jimi otázkami už aj otravo­val,“ hovorí s úsmevom Ing. Ján Almassy, riaditeľ servisu a dodáva, že ľudia, ktorí chcú, sa v tomto povolaní jedno­ducho nájdu. Ako hovorí, aj spomínaný žiak mal začiatky ťažké. Trvalo mu rok, kým si získal dôveru ostatných za­mestnancov a pritom nebol hodnotený tak, ako by si za­slúžil. „Ale bola to skúška, či chlapec chce s nami robiť, či ho to baví, alebo len hľadá, kde zarobí viac. Po roku mladík nezmenil tempo, takže sme aj jeho honorár upravili tak, že je spokojný. A spokojní sme aj my, pretože chlapec zapadol do kolektívu,“ končí príbeh Ing. Almassy. Samozrejme, po skončení štúdia sa o prácu zaujímali aj ďalší praktikan­ti, ktorí v servise praxovali. Okrem neho však nevzali žiadneho z nich, pretože na držanie svetla pri opravách im rovnako poslúžia aj sto­jany. Okrem toho v tíme autoservisu pribudol me­chanik, nový servisný technik, ktorý tu tiež pracoval, pretože referencie na jeho prácu boli veľmi dobré. Ako konštatoval riaditeľ, pre ta­kýchto ľudí majú v servise dvere otvorené.

„Od nového roku roz­mýšľame prijať ďalšieho za­mestnanca. Kúpili sme novú diagnostiku, stiahli sa naj­novšie upgrady do počítačov a diagnostických prístrojov, takže už opravujeme aj vo­zidla, vyrobené v roku 2015 a softwarovo budem vybavení na všetky typy vozidiel. Zme­nila s promptnosť v opravách, pretože sa kúpilo veľa nového materiálu, čo dosť uľahčilo prácu, takže môžeme prijať viac zákaziek. Ale tak, ako je to v servise bežné, nedá sa predpokladať, aký bude vý­voj, pretože nikto nevie, čo sa pokazí zajtra. Stáva sa, že v jednom týždni máme „uhor­kovú sezónu“ a v ten ďalší ani nevieme, kde nám hlava stojí. Ale vždy sa snažíme vyjsť ľu­ďom v ústrety a pomôcť im. Je nemálo prípadov, keď volajú večer o deviatej, desiatej, že sa im stalo to a to. Pýtajú sa, čo majú robiť? Niekedy stačí, že vám len zavolajú, lebo čís­la sú prístupné, aspoň s nimi porozprávame a sú kľudnejší. Neraz ide naozaj o banalitu a vodičovi pomôžeme radou. Žiaľ, dnes vodiči už nie sú odborníci. Niekedy bola tech­nická príprava a vodič musel poznať automobil aspoň sčasti aj konštrukčne, ale dnes, pri všetkej tej elektronike, to veľmi nepomôže“.

Trinásti skúsení technici a mechanici v servise Che­dos Fiat zabezpečujú opravy a servisné prehliadky všet­kých typov automobilov, ale venujú sa aj príprave a pred­vedeniu na STK, diagnostike a geometrii náprav, kontrole bŕzd a tlmičov, emisným kon­trolám benzínových motorov, kontrole, opravám a plneniu klimatizácie, kompletným službám pneuservisu, montá­ži bezpečnostných mechanic­kých zariadení Defendlock, autoalarmov, ťažných zaria­dení, dodávke a montáži prí­davných vykurovacích sys­témov WEBASTO a ďalším požadovaným úkonom.

Pri svojej práci považujú za dôležité udržať nastúpený trend v ústretovosti voči zá­kazníkom a 90 percent z nich sú spokojní zákazníci, ktorí sa vracajú. „To zvyšné percen­to razí teóriu ´idem vyskúšať tu, tam, hentam´ a všade sú nespokojní. Keď je niekto ne­spokojný a chodí zo servisu do servisu, ten bude nespokoj­ný všade. Neexistuje na svete servis, kde by oni boli spokoj­ní, ale to nehovorím nič nové. Preto budujeme na verných zákazníkoch a keďže ich vo­zidlá už poznáme, vieme veľ­mi rýchlo diagnostikovať po­ruchu a veľmi rýchlo vozidlo aj opraviť. Nových zákazníkov si získavame kvalitou opráv, prístupom a ústretovosťou. Prinesú auto, odvezieme ich domov a všetko je na vzájom­nej dôvere a dohode. Zákaz­níci takýto prístup ocenia, ale sú aj takí, ktorí to zneužívajú a žiaľ, potom ústretovosť len z jednej strany končí, lebo partnerský, obchodný vzťah je založený na dvoch stranách a dvoch partneroch,“ ozrejmil Almassy.

Autoservis Chedos Fiat však poskytuje aj nadštan­dardné služby, keď klient iba zavolá a povie, kde nájdu auto a kľúče od auta a na určenú hodinu mu vozidlo pristavia tam, odkiaľ ho vzali. „Napríklad, kým je klient v práci, na vozidle mu urobíme všetko potrebné a do servisu ani prísť nemusí. Pritom to nie je ove­ľa drahšia služba, lebo ide len o cestu pre vozidlo a späť. Ta­kýmto štýlom si u nás dávajú robiť autá aj naši klienti zo Sta­rej Ľubovne či z Liptovského Mikuláš. Dôvodia tým, že oni potrebujú pracovať a nie veno­vať sa oprave vozidla a tráviť tým kopec času. Všetko je o ľu­ďoch. Keď je ústretovosť a ocho­ta z oboch strán, dá sa všetko“.

Aj keď automobilov zn. Fiat v tomto regióne ubudlo, pri­budli úžitkové vozidlá rovna­kej značky, na ktoré sa zame­riavajú. Na to, že sú v podsta­te malý, autorizovaný servis, zamestnanci aj aktívne vyhľa­dávajú klientov a udržiavajú spätné, kontrolné kontakty, či je vozidlo v poriadku. „Táto ústretovosť a pomoc zákazní­kovi v každej situácii sa nám opláca. Niekedy to nejde kvôli materiálu, kapacitným mož­nostiam, ale väčšina klientov to chápe. Oceňujú až rodinný prístup, nie benevolenciu, ale aj systém a poriadok. Tých zamestnancov, ktorí ho dodr­žiavajú, vieme oceniť. Pomá­hame si navzájom a zamest­nanci sú ochotní urobiť aj čosi naviac, mimo ich pracovnú náplň a náš servis berú ako rodinnú firmu. Preto je tu veľmi dobrá klíma a ľudia tu nechodia len z toho dôvodu, že musia do práce,“ uzavrel Ing. Ján Almassy. (reš)

Zanechajte nám komentár

Predchadzajúci článok

NÁZOR

Pri šálke čaju Popradský s pplk. Mgr. Štefanom Šipulom, riaditeľom Okresného dopravného inšpektorátu v Poprade

„Počas tohtoročnej letnej turistic­kej sezóny poklesol počet dopravných nehôd (ďalej len DN) o 12 v porov­naní s porovnateľným obdobím roku ...

Nasledujúci článok

Pozvánky

Vianoce v Batizovciach

Firma A&B Design v spolupráci s Obcou Batizovce pripravujú bohatý kultúrny program počas adventu. Predstavia sa nám Kollárovci, príde Mikuláš s anjelom a čertami a ...
NÁZOR

Európska únia prináša extrémizmus | Peter Drulák

Prečo nie je možné, aby nadnárodná byrokracia diktovala, čo sa bude diať na úrovni národných štátov. Rozhovor s profesorom Ing. ...
Aktualizované 5.6. 10:37
NÁZOR

Z médií sa stal nástroj na vymývanie mozgov. Nebojte sa!

MUDr. Soňa Peková: Mainstream vo vede je plný falše a informácií, ktoré nie sú pravda! Z médií sa stal nástroj na ...
NÁZOR

So Štefanom Harabinom na TV Slovan

Milí priatelia, v televízii Slovan som dnes, okrem iného hovoril, ako americko-sorošovský agent ÓDOR (v preklade nepríjemný zápach) zasmradil slovenskú ...
Aktualizované 5.6. 23:30
NÁZOR

Ideme nesprávnou cestou – Peter Vačok

Táto cesta nie je v súlade ani s Ústavou, ani s prezumpciou neviny Zavlečenie Kováča ml., útek z Leopoldova spojený ...
NÁZOR

Harabin: Som hrdý na svoj výrok o ruskej špeciálnej vojenskej operácii a zopakujem ho ešte tisíckrát

„Štátne orgány zamlčujú konkrétne fakty,“ reaguje exminister Štefan Harabin na vyhlásenie Úradu verejného zdravotníctva o úrovni radiácie na Slovensku. V ...
NÁZOR

Ľuboš Blaha k X. výročiu Zem&Vek

Luboš Blaha oslavoval 10. výročie časopis Zem a vek. Bolo mi cťou, že som mohol krátko vystúpiť a zablahoželať Tiborovi ...
Aktualizované 7.6. 00:04
NÁZOR

"Sprostá pomsta" Lipšica pánovi Harabinovi

Róbert Fico: od 32:30 min. reakcia na Lipšicovu obžalobu za výrok Štefana Harabina o Putinovi Tlačová beseda predstaviteľov strany SMER ...
NÁZOR

Odlíš sa alebo zomri | Ján Semaňák

Rozhovor s podnikateľom Jánom Semaňákom, zakladateľom vydavateľstva TORDEN a zakladateľa likérky a tvorca značky TATRA TEA. Ako zakladal nápoj Tatratea? ...
NÁZOR

Stretnutie priaznivcov infovojny v Jure/Hronom

V Jure nad Hronom sa konalo opäť stretnutie priaznivcov infovojny: video 2. časť, v ktorej je zaznamenané vystúpenie JUDr. Štefana ...
NÁZOR

Žiadna pandémia tu nebola & chcú úplnú kontrolu - Dr. Michael Yeadon

Dr. Michael Yeadon, bývalý šéf výskumného oddelenia pre Pfizer nedávno prehovoril na demonštrácii v Londýne. Skvele zhŕňa všetko, čím sme si prešli ...