Gymnazisti sa vzdelávajú moderne

27. mája 2015

Gymnázium na Kukučínovej ulici v Poprade sa úspešne zapojilo do výzvy Agentúry Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky pre štrukturálne fondy č. OPV-2012/1.1/08- -SORO v rámci Operačného programu vzdelávanie 2007 – 2013, Prioritná os1: Refor- ma systému vzdelávania a odbornej prípravy, Opatrenie 1.1: Premena tradičnej školy na modernú a  v  roku 2014 získalo nenávratný finančný príspevok zo štrukturálnych fondov EÚ.

Maximálna výška celkových nákladov projektu predstavuje sumu 250 406 eur, pričom 95 %  poskytne nenávratný finančný príspevok Európsky sociálny fond. Gymnázium ako prijímateľ zabezpečilo vlastné zdroje financovania projektu vo výške minimálne 12 520,30 eur. Škola vo svojej 60-ročnej histórii vždy poskytovala kvalitné vzdelanie a neustále sa modernizuje, o čom svedčí aj projekt Vzdelávame moderne, ktorého cieľom je prostredníctvom inovatívnych metód modernizovať vyučovací proces, vedúci k  rozvíjaniu kompetencií, potrebných pre nadväzujúce vzdelávanie v systéme  VŠ. Realizácia projektu prebieha od marca 2014 v niekoľ- kých fázach, v ktorých učitelia gymnázia plnia špecifické ciele zamerané na: Tvorbu učebných textov a  materiálov spolu s inováciou obsahu vzdelávania vo vybraných voliteľných predmetoch v zmysle ŠkVP, vrátane implementácie. Inováciu a zriadenie prírodovedných laboratórií a od- borných učební. Zvyšovanie kompetencií pedagógov pre zavádzanie inovatívnych prvkov do procesu vzdelávania. Z poskytnutých prostriedkov a vďaka aktivite a nadšeniu kvalitných pedagógov sa zatiaľ podarilo inovovať a vytvoriť nové učebné osnovy a tematické výchovno-vzdelávacie plány 22 predmetov, ktoré sú špecifické a charakteristické pre vzdelávanie študentov nášho gymnázia a študenti si ich môžu vyberať ako voliteľné predmety v  3. a  4. ročníku štvorročného a v 7.a 8. ročníku osemročného gymnaziálneho štúdia. Učitelia vytvorili študijné materiály pre jednotlivé predmety, v sú- časnosti prebieha ich revízia a finalizácia. Výsledkom budú vytvorené brožúrky, ktoré po- slúžia ako učebná pomôcka, zbierka úloh a učebných textov. Zároveň prebieha aplikácia pripravených textov a implementácia inovačných prostriedkov do vyučovacieho procesu. Vďaka poskytnutým finančným prostriedkom modernizujeme učebne a laboratóriá, špecializované na výučbu odborných predmetov. Vzdelávanie pedagógov prebieha priebežne absolvovaním školení, zameraných na didaktické a technologické možnosti moder- nizácie a inovácie výučby. Výsledkom projektu bude modernizácia a zefektívnenie vyučovacieho procesu. Pedagógom bude umožnené vzdelávať v  kvalitných podmienkach, zodpovedajúcich modernej škole tretieho tisícročia. Žiaci tak budú mať možnosť získať kompetencie potrebné pre ich ďalšie vysokoškolské štúdium. Veríme, že sa nám podarí naplniť ví- ziu školy, ktorá spočíva vo vytváraní podmienok pre všestranný rozvoj nadania a talentu žiakov, pre formovanie ich občianskych, mravných a hodnotových postojov v súlade s európskou a národnou tradíciou a modernými vyučovacími technológiami umožníme efektívne získavanie vedomostí, návykov a zručností, garantujúcich bezproblémové zvládnutie vysokoškolského štúdia doma, či v  zahraničí a  zá- roveň vytvára pevný základ pre celoživotné vzdelávanie a sebazdokonaľovanie.

Zanechajte nám komentár

Predchadzajúci článok

Spravodajstvo

Májové počasie sa opäť prejavilo v stredu minulý týždeň. Po celodenných vyšších teplotách podvečerná búrka, krupobitie a  silný dážď vyústili v Poprade ...

Nasledujúci článok

Spravodajstvo

Ručné zvonenie zo Spiša a Gemera

Tradičné ručné zvonenie a  tradícia zvonárov na Slovensku boli zapísané do Reprezentatívneho zoznamu nehmotného kultúrneho dedičstva a je snahou, aby tento ...
Spravodajstvo

MATOVIČOVA VLÁDA, ZLOČINY PROTI ĽUDSKOSTI A MEDZINÁRODNÝ TRESTNÝ TRIBUNÁL

Väčšina obyvateľov Slovenska dnes nadáva na Matovičovu vládu. Málokto z nadávajúcich si však uvedomuje, ako rafinovane realizuje svoje dielo skazy táto Matovičova vláda. Maximálne ...
Spravodajstvo

Rusi zaregistrovali patent na nový liek. MIR-19 je určený na prevenciu a liečbu Covidu

Federálna lekárska a biologická agentúra Ruska (FMBA) oznámila prijatie patentu na liek MIR-19. Na webovej stránke agentúry je uvedené, že ...
Spravodajstvo

Podľa Karlovej univerzity v Prahe je veda viera. Modlime sa…

Peter Weis Neveríte? Na naozaj vysoko odborne položené otázky našich kolegov z Českej republiky (článok tu), ktoré sa pokúsime preložiť do ...
Spravodajstvo

Polícia pátra po exministrovi spravodlivosti a bývalom šéfovi Najvyššieho súdu Štefanovi Harabinovi kvôli incidentu s rúškom

Verejne vyhlasujem, že nie som v pátraní polície ako sa to snažia podvodne a lživo podsúvať občanom Slovenska policajný prezident Kovařik a policajtút ...
Spravodajstvo

Kto vyvolal a financoval vojny v EU proti Rusku?

USA napadli Rusko už.1918 bude sa história opakovať?  Pred 103 rokmi napadli Spojené štáty Rusko. Ruské veľvyslanectvo vo Washingtone pripomenulo ...
Aktualizované 18.4. 00:12
Spravodajstvo

Prínos Vladimíra Putina v boji o planétu Zem - Muž, ktorý sa odvážil postaviť Annunakom

Pomýlená Amerika…! Miestami mi to skutočne pripadá tak, akoby USA, NATO a západ zaspali dobu. Tak im treba pripomenúť, že ...
Aktualizované 17.4. 21:40
Spravodajstvo

SHO: Štrajk rodičov ohlásený! Katarína Boková vládnym darebákom: Ruky preč od našich detí!

Dámy a páni. Tak ako vám Katarína Boková sľúbila v dnešnom videokomentári TU, uverejňujeme Žiadosti rodičov o bezpodmienečný návrat školopovinných detí do ...
Aktualizované 16.4. 13:56
Spravodajstvo

Čo je skutočný zámer očkovania proti Covidu-19?

Geert Vanden Bossche – konšpiračný teoretik, konšpirátor alebo prorok? Geert Vanden Bossche, PhD, DVM je svetovo známa autorita očkovania. Ako návrhár ...
Aktualizované 16.4. 14:03
Spravodajstvo

Manuál

Manuál pre tých ,,čo práve naskočili do nášho rozbehnutého vlaku. Aby sme sa pochopili, to, že si až teraz zareagoval ...
Aktualizované 17.4. 22:39
Spravodajstvo

Harabinov manuál pre riaditeľov škôl, rodičov a žiakov. Ako hájiť svoje práva pri nástupe do školy?

Bývalý minister spravodlivosti upozorňuje, že podmienky ministerstva pre návrat do škôl sú protiprávne. Stále nemá ani učiteľ, ani žiak, žiadnu ...