VZDELÁVAJME SA NEUSTÁLE PRE PROSPECH SLOVENSKA

14. júna 2024

Autor: Monika Sofiya Soročinová

VZDELÁVAŤ SA JE POTREBNÉ NEUSTÁLE A TO NAJMÄ KEĎ TO MÁ BYŤ NA PROSPECH SLOVENSKA

Dušan Keketi a Monika Sofya Soročinová

Minulý týždeň som sa mala tú česť zúčastniť sa masterclassu na tému National branding, ktorý viedli dvaja svetoví experti vo svojom odbore – Simon Anholt a Robert Govers.

Táto udalosť sa konala pod záštitou Ministerstva cestovného ruchu a športu za účasti pána ministra Dušana Keketiho, ministerstva zahraničných vecí za účasti pána štátneho tajomníka Rastislava Chovanca a občianskeho združenia Brand Slovensko 30 pod vedením pani Zuzany Mikulášovej a pána Martina Horvatha.

Bola to pre mňa obohacujúca skúsenosť, po mojich štúdiách na medzinárodných vzťahoch, kde som sa venovala témam identity štátov a verejnej diplomacie, a zároveň otvorila dôležitú diskusiu o tom, ako by Slovensko mohlo efektívne budovať svoju národnú značku.

TROŠKU TEÓRIE

Čo je National branding?

National branding, nazývaný aj národný branding, predstavuje strategický proces budovania a riadenia imidžu krajiny. Ide o komplexnú stratégiu, ktorá zahŕňa rôzne aspekty, ako sú propagovanie kultúry, cestovného ruchu, investícií, exportu a celkovej atraktivity štátu. Cieľom National brandingu je vytvoriť silnú a rozpoznateľnú identitu pre štát, ktorá ho odlíši od konkurencie a pritiahne záujem investorov, turistov a talentovaných ľudí.

Prečo je National branding pre Slovensko dôležitý?

V dnešnom globalizovanom svete je silná národná značka pre štát kľúčovým faktorom úspechu. Dobrá reputácia môže prilákať zahraničné investície, podporiť malých a stredných podnikateľov, cestovný ruch, zvýšiť export a posilniť medzinárodné postavenie krajiny. V prípade Slovenska, ako relatívne malej krajiny, je National branding a budovanie našej identity obzvlášť dôležité, pretože nám umožňuje efektívne súťažiť s väčšími a silnejšími ekonomikami.

Masterclass-seminár s pánmi Anholtom a Goversom mi dal cenné informácie. Obaja experti sa zhodli na tom, že kľúčom k úspešnému National brandingu je autenticita a konzistentnosť. Krajiny by sa mali prezentovať tak, aby odzrkadľovali svoje reálne hodnoty a silné stránky. Zároveň je dôležité, aby sa National branding stal dlhodobou stratégiou, ktorá bude mať podporu celej vlády a relevantných aktérov v spoločnosti.

Ako by politici mali pristupovať k National brandingu?

Politici zohrávajú kľúčovú úlohu pri budovaní National brandingu. Je dôležité, aby si uvedomovali jeho význam a aby boli aktívne zapojení do celého procesu.

To zahŕňa:

* Definovanie jasnej vízie a stratégie pre National branding

* Zabezpečenie adekvátnych finančných a ľudských zdrojov

* Vytvorenie efektívnej koordinačnej štruktúry

* Komunikáciu s verejnosťou a budovanie povedomia o National brandingu

* Podporu aktivít, ktoré posilňujú pozitívny imidž krajiny

National branding je komplexná a náročná úloha, ktorá si vyžaduje dlhodobú snahu a spoluprácu rôznych aktérov. Som presvedčená, že Slovensko má potenciál vybudovať si silnú a úspešnú národnú značku, ktorá posilní našu identitu a pozíciu vo svete. Je však dôležité, aby politici k tejto téme pristupovali strategicky a s plným nasadením pretože Slovensko si zaslúži byť relevantným hráčom na svetovom poli a s našou bohatou kultúrou, históriou a šikovnými ľuďmi máme svetu čo ponúknuť.

Zanechajte nám komentár

Predchadzajúci článok

Spravodajstvo

Otvorený list generálnemu prokurátorovi Žilinkovi

Vážený pane, na Vašom osobnom profile obmedzili ste kto môže komentovať Vaše príspevky. Obzvlášť po atentáte na Roberta Fica Spoločnosť Meta ...

Nasledujúci článok

NÁZORSpravodajstvo

V čom je problém s lex atentátom? Róbert Švec reaguje...  

Tak nám vláda schválila lex atentát s stalo sa presne to, čo sa očakávalo. Vláda nechutne zneužila atentát na Fica ...
NÁZOR

Európsku úniu riadi korporácia 🇪🇺 REAKCIA SLOBODA SLOVA

Cenzúra Inovace Republiky: Najviac nebezpečná je autocenzúra. Európsku úniu riadi korporácia. Prebieha cenzúra, zastrašovanie, dehonestácia, vymlčovanie a tlak na autocenzúru. ...
Aktualizované 8.12. 08:40
NÁZOR

Slovenský parlament: SEMENIŠTE KORUPCIE

JUDr. Štefan Harabin: Korupcia v priamom prenose sa deje v parlamente verejne pred našimi očami poslancom, ktorý mal byť už ...
NÁZOR

100 najbohatších Slovákov má majetok vo výške ôsmich štátnych rozpočtov - Marián Vitkovič

Marián Vitkovič zvykne o sebe hovoriť, že sa stal prvým disidentom po transformácii na Slovensku. Dôvodom je to, že najmä ...
NÁZOR

Priateľom projektu Staráme sa: Začíname

Dámy a páni. Včera sme začali deťom z nášho úspešného sociálneho projektu rozdávať mikulášske balíčky. Ako prvé sa im potešili ...
NÁZOR

Falošná pandémia Prasacej chrípky 🇩🇪 Wolfgang Wodarg (1. časť)

Falošné pandémie! Rozhovor s Dr. med. Wolfgang Wodarg, MdB. pneumológ, epidemiológ a sociálny lekár bývalý predseda Zdravotného výboru Parlamentného zhromaždenia ...
NÁZOR

Veľký cholesterolový podvod a nebezpečenstvo statínov

shutterstock.com Je rozšírené presvedčenie, že zvýšená hladina cholesterolu je „príčinou“ kardiovaskulárnych ochorení. Mnoho dôkazov však ukazuje, že medzi nimi neexistuje ...
NÁZOR

Progresivizmus, liberalizmus alebo neonormalizácia, či diktatúra? - Eduard Chmeár

DEMOKRACIA BEZ PLURALITY NIE JE DEMOKRACIOU A SLOBODA BEZ ROVNOSTI NIE JE SLOBODOU Sú výroky, ktoré sa komentujú a zosmiešňujú ...
NÁZOR

Bol Ježiš Slovenom? - Pavol Peter Kysucký

2. diel s Pavlom Petrom Kysuckým! 🤯 Bol Ježiš Slovenom?! 🎙️ Vrátili sme sa s ďalšou epizódou SATANITA a tentoraz ...
NÁZOR

Najsilnejšia možná ochrana Slovenska

Ochrana našich rodín, Slovenského územia a našich vlastných tiel. Túto ochranu musí každý z vás používať a hovoriť často. Nahlas ...
Aktualizované 10.12. 00:19
NÁZOR

Technológia mRNA je nebezpečná 🇩🇪 Michael Nehls (2 časť)

Michael Nehls autor knihy „Indoktrinovaný mozog“ pokračuje v rozhovore o tom, ako prebieha indoktrinácia našich mozgov neustále už niekoľko desiatok ...