VZDELÁVAJME SA NEUSTÁLE PRE PROSPECH SLOVENSKA

14. júna 2024

Autor: Monika Sofiya Soročinová

VZDELÁVAŤ SA JE POTREBNÉ NEUSTÁLE A TO NAJMÄ KEĎ TO MÁ BYŤ NA PROSPECH SLOVENSKA

Dušan Keketi a Monika Sofya Soročinová

Minulý týždeň som sa mala tú česť zúčastniť sa masterclassu na tému National branding, ktorý viedli dvaja svetoví experti vo svojom odbore – Simon Anholt a Robert Govers.

Táto udalosť sa konala pod záštitou Ministerstva cestovného ruchu a športu za účasti pána ministra Dušana Keketiho, ministerstva zahraničných vecí za účasti pána štátneho tajomníka Rastislava Chovanca a občianskeho združenia Brand Slovensko 30 pod vedením pani Zuzany Mikulášovej a pána Martina Horvatha.

Bola to pre mňa obohacujúca skúsenosť, po mojich štúdiách na medzinárodných vzťahoch, kde som sa venovala témam identity štátov a verejnej diplomacie, a zároveň otvorila dôležitú diskusiu o tom, ako by Slovensko mohlo efektívne budovať svoju národnú značku.

TROŠKU TEÓRIE

Čo je National branding?

National branding, nazývaný aj národný branding, predstavuje strategický proces budovania a riadenia imidžu krajiny. Ide o komplexnú stratégiu, ktorá zahŕňa rôzne aspekty, ako sú propagovanie kultúry, cestovného ruchu, investícií, exportu a celkovej atraktivity štátu. Cieľom National brandingu je vytvoriť silnú a rozpoznateľnú identitu pre štát, ktorá ho odlíši od konkurencie a pritiahne záujem investorov, turistov a talentovaných ľudí.

Prečo je National branding pre Slovensko dôležitý?

V dnešnom globalizovanom svete je silná národná značka pre štát kľúčovým faktorom úspechu. Dobrá reputácia môže prilákať zahraničné investície, podporiť malých a stredných podnikateľov, cestovný ruch, zvýšiť export a posilniť medzinárodné postavenie krajiny. V prípade Slovenska, ako relatívne malej krajiny, je National branding a budovanie našej identity obzvlášť dôležité, pretože nám umožňuje efektívne súťažiť s väčšími a silnejšími ekonomikami.

Masterclass-seminár s pánmi Anholtom a Goversom mi dal cenné informácie. Obaja experti sa zhodli na tom, že kľúčom k úspešnému National brandingu je autenticita a konzistentnosť. Krajiny by sa mali prezentovať tak, aby odzrkadľovali svoje reálne hodnoty a silné stránky. Zároveň je dôležité, aby sa National branding stal dlhodobou stratégiou, ktorá bude mať podporu celej vlády a relevantných aktérov v spoločnosti.

Ako by politici mali pristupovať k National brandingu?

Politici zohrávajú kľúčovú úlohu pri budovaní National brandingu. Je dôležité, aby si uvedomovali jeho význam a aby boli aktívne zapojení do celého procesu.

To zahŕňa:

* Definovanie jasnej vízie a stratégie pre National branding

* Zabezpečenie adekvátnych finančných a ľudských zdrojov

* Vytvorenie efektívnej koordinačnej štruktúry

* Komunikáciu s verejnosťou a budovanie povedomia o National brandingu

* Podporu aktivít, ktoré posilňujú pozitívny imidž krajiny

National branding je komplexná a náročná úloha, ktorá si vyžaduje dlhodobú snahu a spoluprácu rôznych aktérov. Som presvedčená, že Slovensko má potenciál vybudovať si silnú a úspešnú národnú značku, ktorá posilní našu identitu a pozíciu vo svete. Je však dôležité, aby politici k tejto téme pristupovali strategicky a s plným nasadením pretože Slovensko si zaslúži byť relevantným hráčom na svetovom poli a s našou bohatou kultúrou, históriou a šikovnými ľuďmi máme svetu čo ponúknuť.

Zanechajte nám komentár

Predchadzajúci článok

Spravodajstvo

Otvorený list generálnemu prokurátorovi Žilinkovi

Vážený pane, na Vašom osobnom profile obmedzili ste kto môže komentovať Vaše príspevky. Obzvlášť po atentáte na Roberta Fica Spoločnosť Meta ...

Nasledujúci článok

NÁZORSpravodajstvo

V čom je problém s lex atentátom? Róbert Švec reaguje...  

Tak nám vláda schválila lex atentát s stalo sa presne to, čo sa očakávalo. Vláda nechutne zneužila atentát na Fica ...
NÁZORSpravodajstvo

ŠKANDÁL: Prezident a minister obrany ďakovali cudzím vojakom za to, že okupujú náš štát 

Siedmy slovenský prezident Pellegrini a minister obrany Kaliňák ďakujú cudzím vojakom na slovenskom území za to, že údajne posilnili našu ...
NÁZOR

Európska únia a Nato hynú ako organizácie

Ak sa dnes spomenie Európska únia, tak skoro každého napadne len vojna proti Ruskej federácii a sankcie. To je jej ...
NÁZOR

Teším sa na vzácnu chvíľu, kedy sa zo škaredých lariev vykľujú „krásne“ motýle

ilustračné foto: Pixabay Plán využitia Ukrajiny, ktorý zákerne pripravili USA a Veľká Británia bol naozaj zlovestný. Chceli vojensky napadnúť Rusko práve ...
NÁZOR

NAPĽULA NÁM DO OČÍ...

ZA VÍŤAZSTVO VO VOĽBÁCH DO NR SR, VO VOĽBÁCH PREZIDENTA AJ VO VOĽBÁCH DO EP NÁM VLÁDNA KOALÍCIA POĎAKOVALA NAOZAJ ...
NÁZOR

Čo tu smrdí?- prof. Jaroslav Turánek

Profesor Jaroslav Turánek vysvetľuje čo to tu SMRDÍ v štáte dánskom… prečo musel končiť? Jedná sa o likvidáciu vedcov na ...
NÁZOR

Sorosovskí presstitúti o atentáte na Fica a na Trumpa informujú v úplnej zhode

Milí priaznivci, všimli ste si tu zhodu sorosovských presstitútov pri informovaní o atentáte na Fica a na Trumpa? Po atentáte ...
NÁZOR

Corbettov report: Prečo sa svet rúca a čo s tým môžeme urobiť?

Máte niekedy pocit, že sa všetko zrazu rúca? Vedeli ste však, že pre tento jav existuje názov? A že je ...
NÁZOR

Vatikán je obchodná organizácia - Pavol Peter Kysucký

Ing. Pavol Peter Kysucký, technológ, filozof a spisovateľ napísal niekoľko filozofických kníh v ktorých pojednáva napríklad o teórii synchronicity, ktorej ...
NÁZOR

Pozdrav Danielovi Lipšicovi č. 9 - 5

Daniel Lipšic už dvadsaťpäť rokov útočí na podnikateľa a advokáta JUDr. Zoroslava Kollára, ktorý si rovnako na neho zozbieral za ...
Aktualizované 16.7. 23:54
NÁZOR

TRUMP bude VŽDY PROAMERICKÝ - JUDr. Štefan Harabin

JUDr. Štefan Harabin o atentáte na Donalda Trumpa: JUDr. Štefan Harabin: „TRUMP bude VŽDY PROAMERICKÝ, na to netreba zabúdať“ Bývalý ...