VZDELÁVAJME SA NEUSTÁLE PRE PROSPECH SLOVENSKA

14. júna 2024

Autor: Monika Sofiya Soročinová

VZDELÁVAŤ SA JE POTREBNÉ NEUSTÁLE A TO NAJMÄ KEĎ TO MÁ BYŤ NA PROSPECH SLOVENSKA

Dušan Keketi a Monika Sofya Soročinová

Minulý týždeň som sa mala tú česť zúčastniť sa masterclassu na tému National branding, ktorý viedli dvaja svetoví experti vo svojom odbore – Simon Anholt a Robert Govers.

Táto udalosť sa konala pod záštitou Ministerstva cestovného ruchu a športu za účasti pána ministra Dušana Keketiho, ministerstva zahraničných vecí za účasti pána štátneho tajomníka Rastislava Chovanca a občianskeho združenia Brand Slovensko 30 pod vedením pani Zuzany Mikulášovej a pána Martina Horvatha.

Bola to pre mňa obohacujúca skúsenosť, po mojich štúdiách na medzinárodných vzťahoch, kde som sa venovala témam identity štátov a verejnej diplomacie, a zároveň otvorila dôležitú diskusiu o tom, ako by Slovensko mohlo efektívne budovať svoju národnú značku.

TROŠKU TEÓRIE

Čo je National branding?

National branding, nazývaný aj národný branding, predstavuje strategický proces budovania a riadenia imidžu krajiny. Ide o komplexnú stratégiu, ktorá zahŕňa rôzne aspekty, ako sú propagovanie kultúry, cestovného ruchu, investícií, exportu a celkovej atraktivity štátu. Cieľom National brandingu je vytvoriť silnú a rozpoznateľnú identitu pre štát, ktorá ho odlíši od konkurencie a pritiahne záujem investorov, turistov a talentovaných ľudí.

Prečo je National branding pre Slovensko dôležitý?

V dnešnom globalizovanom svete je silná národná značka pre štát kľúčovým faktorom úspechu. Dobrá reputácia môže prilákať zahraničné investície, podporiť malých a stredných podnikateľov, cestovný ruch, zvýšiť export a posilniť medzinárodné postavenie krajiny. V prípade Slovenska, ako relatívne malej krajiny, je National branding a budovanie našej identity obzvlášť dôležité, pretože nám umožňuje efektívne súťažiť s väčšími a silnejšími ekonomikami.

Masterclass-seminár s pánmi Anholtom a Goversom mi dal cenné informácie. Obaja experti sa zhodli na tom, že kľúčom k úspešnému National brandingu je autenticita a konzistentnosť. Krajiny by sa mali prezentovať tak, aby odzrkadľovali svoje reálne hodnoty a silné stránky. Zároveň je dôležité, aby sa National branding stal dlhodobou stratégiou, ktorá bude mať podporu celej vlády a relevantných aktérov v spoločnosti.

Ako by politici mali pristupovať k National brandingu?

Politici zohrávajú kľúčovú úlohu pri budovaní National brandingu. Je dôležité, aby si uvedomovali jeho význam a aby boli aktívne zapojení do celého procesu.

To zahŕňa:

* Definovanie jasnej vízie a stratégie pre National branding

* Zabezpečenie adekvátnych finančných a ľudských zdrojov

* Vytvorenie efektívnej koordinačnej štruktúry

* Komunikáciu s verejnosťou a budovanie povedomia o National brandingu

* Podporu aktivít, ktoré posilňujú pozitívny imidž krajiny

National branding je komplexná a náročná úloha, ktorá si vyžaduje dlhodobú snahu a spoluprácu rôznych aktérov. Som presvedčená, že Slovensko má potenciál vybudovať si silnú a úspešnú národnú značku, ktorá posilní našu identitu a pozíciu vo svete. Je však dôležité, aby politici k tejto téme pristupovali strategicky a s plným nasadením pretože Slovensko si zaslúži byť relevantným hráčom na svetovom poli a s našou bohatou kultúrou, históriou a šikovnými ľuďmi máme svetu čo ponúknuť.

Zanechajte nám komentár

Predchadzajúci článok

Spravodajstvo

Otvorený list generálnemu prokurátorovi Žilinkovi

Vážený pane, na Vašom osobnom profile obmedzili ste kto môže komentovať Vaše príspevky. Obzvlášť po atentáte na Roberta Fica Spoločnosť Meta ...

Nasledujúci článok

NÁZORSpravodajstvo

V čom je problém s lex atentátom? Róbert Švec reaguje...  

Tak nám vláda schválila lex atentát s stalo sa presne to, čo sa očakávalo. Vláda nechutne zneužila atentát na Fica ...
NÁZOR

Norimberg 2.0 pre Zelenského. Harabin predpovedá kyjevskému režimu osud nacistického Nemecka

Bývalý minister spravodlivosti SR a dlhoročný sudca JUDr. Štefan Harabin v rozhovore vyjadril svoj pohľad na riešenie konfliktu na Ukrajine. ...
NÁZOR

Na Slovensku už vypukla občianska vojna - David Lindtner

Diskusia na s advokátom a poradcom predsedu vlády SR Davidom Lindtnerom a obhájcom Dannyho Kollara Moderátor na úvod zhrnul profesionálnu ...
NÁZOR

Putinov návrh na priame rokovania: Prečo Ukrajina pravdepodobne odmietne?

Prezident Ruskej federácie Vladimir Putin navrhol Ukrajine obnoviť priame rokovania bez predbežných podmienok 15. mája v Istanbule. O tomto kroku, ...
NÁZOR

Blahobyt nás ohlupuje, úpadok a núdza oživujú základné inštinkty sebazáchovy - Petr Robejšek 3. diel

„Politika sa stala biznisom. Tí, ktorí idú do politiky, sú ako priemerne nadaní podnikatelia, ktorí nie sú schopní rozširovať svoj ...
NÁZOR

Väčší zločin ako holokaust | Aleš Novotný

Rozhovor s MUDr. Alešom Novotným, lekárom, spisovateľom a prekladateľom kníh „Zločin v réžii štátu“ a „Falošné pandémie“ Lekár Aleš Novotný ...
NÁZORSpravodajstvo

Príbeh Vladimíra Strmeňa, vojnového veterána 2. svetovej vojny

Vojnový veterán Vladimír Strmeň zažil hrôzy vojny na vlastnej koži a pripomína, že vojna je najväčším zlom na svete! Videl ...
NÁZORSpravodajstvo

To chcú „Das Reich“ už po štvrtýkrát?

Snažia sa zakryť pravdu, klamú, aby ľudí pomýlili, tvrdia, že ide o staré informácie, že sa vlastne nič nestalo a nič sa nedeje. ...
NÁZOR

Britskí lídri zradili tých, ktorí bojovali v druhej svetovej vojne

Pod týmto názvom napísal britský redaktor Mark Curtis na portáli Declassified UK článok TU, ktorý si zaslúži pozornosť. Autor hovorí ...
NÁZOR

Štefan Harabin bez cenzúry: Politika, právo a budúcnosť Európy. Prídu významné zmeny!

JUDR. Štefan Harabin v paralelne.cz Bývalý predseda Najvyššieho súdu Slovenskej republiky, exminister spravodlivosti a kandidát na prezidenta Štefan Harabin otvorene ...
NÁZOR

Harabin reaguje: Konfrontácia s Kamenským, zákon o extrémizme a tlak na Kotlára 

V najnovšom rozhovore pre TVOTV hovoríme o trieštení pronárodných síl, zákone o extrémizme, kontroverziách okolo zákona o mimovládnych organizáciách a ...